Kivide tee äärde tarimine tekitab vaidlusi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meriväljal Ida teel on kivid paigaldatud mõlemale poole tänavat ja kahe auto kohtumisel tekivad probleemid.
Meriväljal Ida teel on kivid paigaldatud mõlemale poole tänavat ja kahe auto kohtumisel tekivad probleemid. Foto: Liis Treimann

Mitmel pool Tallinnas on elanikud paigaldanud teede ja tänavate äärde kive, et kaitsta muru hooletute ja ükskõiksete autojuhtide eest, kitsastel tänavatel tekitavad need aga liiklusohtlikke olukordi ja võivad lõhkuda auto.


Eriti palju vastakaid arvamusi on tekitanud kivide paigaldamine sõidutee äärde Meriväljal, kus enamik tänavaid on väga kitsad.

Kuna kivid asuvad linnale kuuluval maal, peaks kivivastaste hinnangul linn midagi ette võtma ning nõudma takistuste kõrvaldamist.

Tallinna liiklusteenistuse juht Mati Songisepp pooldab aga kivide paigaldamist, sest see takistab teeäärse muru porimülkaks sõitmist. Ta põhjendas oma seisukohta tõsiasjaga, et kitsal tänaval tuleb aeglaselt sõita, siis ei teki ka liiklusohtlikke olukordi. Kui kaks sõidukit ei pääse kivide pärast teineteisest mööda, peab üks neist tõmbama hoovi sissesõidu taskusse ning laskma teise auto mööda.

Nõutav kooskõlastus

«Kui kive pole ja muru sõidetakse sodiseks, on inimesed jälle pahased, et miks linn seda korda ei tee,» lisas Songisepp. «Minu teada ei ole kivid ka kohe asfaldi servas, nii et sõita saab küll. Seega ei ole virisemiseks põhjust.»

Tallinna munitsipaalpolitseiameti juht Kaimo Järvik tõdes, et igasugused kitsendused liikluskorralduses tuleb kooskõlastada linna transpordiametis. Mupo vaatab tee äärde pandud kividele nii, et mõnes kohas on neid haljastuse säilitamiseks tõesti vaja, kuid ka see tuleb transpordiametiga kooskõlastada.

«Me ei jookse kohe inimesi trahvima, kuid selgitame neile, et kivide paigaldamine vajab kooskõlastamist,» lisas Järvik. «Teine küsimus on see, kas kooskõlastus ka saadakse. Tunnustada tuleb aga neid inimesi, kes hooldavad ka linnale kuuluvat maad ning püüavad takistada nahaalseid autojuhte.»

Ka Pirita linnaosavanema Tiit Teriku sõnul võib igale maalapile igasuguseid vigureid paigaldada ainult maaomaniku loal. Tänavate puhul on tegemist valdavalt teemaga, mis kuulub linnale, seepärast tuleb kivide paigaldamisel linnalt luba küsida.

Talvel eriti ohtlikud

Terik on Merivälja ning teiste Pirita asumite sellelaadsest probleemist teadlik. Oktoobris kavatsebki linnaosavalitsus nii Pirita lehes kui ka muul viisil elanikele teada anda, et talveks tuleks teekivid kokku korjata, et need ei segaks teehooldust. Samuti võivad lume alla jäävad kivid lõhkuda sõiduautosid. Seda on ennegi juhtunud.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et amet ei ole ühelegi kivide paigutamisele kooskõlastamist andnud ning eeldatavalt ei anna ka. Ta lisas, et see probleem ei puuduta ainult Tallinna.

Ligikaudu aasta tagasi käsitleti sama teemat riigi maan­teeametis ning võeti vastu otsus, et kui kive paigaldada, siis asfaldi servale mitte lähemale kui viis meetrit. Tallinna eramurajoonide kitsastel tänavatel ei saa seda nõuet kuidagi täita.

Harjo tunnistas, et linn ei jõua kõiki teemaid hooldada, mistõttu on hea, kui inimesed oma aiataguse muru korras hoiavad. Sellest lähtudes ongi linnajuhid jõudnud järeldusele, et kivide keelustamisega kuhugi ei jõua.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles