Moonika läheb teisipäeval liinile

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järgmisel teisipäeval hakkab tramm Moonika Tondi ja Kadrioru vahet sõitma.
Järgmisel teisipäeval hakkab tramm Moonika Tondi ja Kadrioru vahet sõitma. Foto: Martin Ilustrumm

Järgmisel teisipäeval hakkab Tondi ja Kadrioru vahet sõitma esimene Hispaanias Tallinna jaoks valmistatud tramm, mis sai nimeks Moonika.

Esimene spetsiaalselt Tallinna jaoks toodetud tramm CAF Urbos AXL läbis kõik katsetused edukalt ja hakkab sõitjaid teenindama poolteist kuud enne lepingulist tähtaega. «Nii Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) kui CAF on selleks teinud suuri jõupingutusi, et sõitjatel oleks uut ja mugavat trammi võimalik kasutama hakata varem. CAF-iga sõlmitud lepingu järgi peab esimene tramm liinile jõudma hiljemalt 22. mail,» ütles TLT juhatuse esimees Enno Tamm.

Esimene uus CAF Urbos AXL tramm saabus Hispaaniast Zaragoza tehasest Tallinna 17. detsembril. Peale seadistamist läbis tramm ettenähtud tüübikatsetuste programmi ja on praeguseks valmis sõitjaid teenindama. Lisaks on tehasest kohale jõudnud veel kaks trammi. Teine tramm saabus Tallinna 13. märtsil ja kolmas 17. märtsil ning liinile lähevad nad aprillis.

Neljas tramm peaks CAF-i praeguse info järgi jõudma kohale 6. aprillil.  Kõigil saabuvatel trammidel tuleb enne liinile lubamist läbi teha pidurdus- ja kiirenduskatsetused, millega kontrollitakse, et kõik funktsioneerib nõuetekohaselt. Tüübikatsetusi teine, kolmas ja järgmised trammid enam ei läbi – nad seadistatakse esimese trammi katsetustega kogutud info alusel.

Kokku hakkavad rekonstrueeritud 3. ja 4. trammiliini teenindama 20 uut moodsat trammi, millest 16 saabuvad järgemööda 2015. aasta jooksul. Viimased neli optsiooniga lisaks ostetud trammi jõuavad liinile 2016. aasta esimeses kvartalis

Tallinna 3. ja 4. trammiliini uuendamise projekti kogumaksumus on 91 miljonit eurot. Eesti ja Hispaania vahel 2011. aastal sõlmitud lepinguga saastekvootide eest ostetavad trammid moodustavad sellest 53,4 miljonit eurot. Keskkonnaministeerium toetab Tallinna trammiliikluse kaasajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahenditest läbi Keskkonnainvesteeringute Keskuse 24,5 miljoni euroga. TLT ja Tallinna linn finantseerivad uute trammide liinile toomist 2013-2015 aasta jooksul vähemalt 13,1 miljoni euro ulatuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles