Tallinna hübriidbusside hankele kvalifitseerus neli bussitootjat

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo hübriidbuss, mida testiti Tallinna linnaliinidel.
Volvo hübriidbuss, mida testiti Tallinna linnaliinidel. Foto: Toomas Tatar

Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatus kinnitas täna nimekirja neljast bussitootjast, kes kvalifitseerusid 24 uue diiselelektri hübriidbussi ostmise hankele.

Kvalifitseerunuks osutusid tuntud bussitootjad Scania, MAN, Volvo ja Iveco. Järgmisel esmaspäeval, 23. märtsil antakse neile välja hankedokumendid ning oma pakkumused peavad nad TLT-le esitama 17. aprilliks.

«Nüüd võib juba olla täiesti veendunud, et hübriidbussid hakkavad Tallinnas sõitma,» ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm. «Hea meel on sellest, et huvi niisuguse toote pakkumise vastu oli suur.»

Hankega soovib TLT osta 24 uut kaheteljelist, kolmeukselist diiselelektri hübriidbussi, mille heitgaasid peavad vastama Euro 6 nõuetele. Bussid tuleb hankida 2015. aasta lõpuks. Hanke kuulutas TLT välja 4. veebruaril, taotluse hankel osalemiseks pidid soovijad esitama 16. märtsiks. Taotluse esitajaid oli viis.

Hübriidbussi omapära seisneb selles, et sõiduk kasutab liikumiseks nii diislikütust kui elektrienergiat. Igal pidurdamisel muundab buss kineetilise energia elektrienergiaks ning salvestab selle kondensaatoritesse, et kasutada seda energiat peatustest väljumisel ning fooride tagant sõitu alustades. See aitab vähendada õhusaastet linnas. Diiselmootor lülitub automaatselt sisse siis, kui buss on saavutanud teatud kiiruse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles