Tallinn asendab Õismäe-suunalised trollid hübriidbussidega

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna troll ja linnaliinibuss.
Tallinna troll ja linnaliinibuss. Foto: Peeter Langovits

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) tahab vanadest trollidest järgmisel aastal loobuda ja nende asendamiseks on välja kuulutatud hange 24 uue hübriidbussi ostmiseks, järgmisel aastal alustatakse ka Haabersti ristmiku rekonstrueerimist ja ehitustööde ajaks peaksidki bussid sarvedega trollid asendama.

«Me oleme tõesti välja kuulutanud hanke hübriidbusside ostuks, järgmisel aastal jõuab linn oma ehitustega sinnamaani, et hakatakse Haabersti risti rekonstrueerima ja Õismäe-suunalised trollid, liinid 6 ja 7, läbivad kõik seda risti ning kui tulevad tohutud mullatööd ja ümbersõidud, siis pole ju mõeldav, et hakkame ajutisi trolliliine üle muldkehade vedama,» ütles TLT juhatuse esimees Enno Tamm BNSile. «Asendame need trollid hübriididega,» lisas ta.

«Trollidest 51 on uued Solarised, mis sõidavad veel kaua ja pikka aega. Aga 30 trolli ehk 3 Ikarust ja 27 Škodat on tõesti amortiseerunud, ja nüüd üritamegi need välja vahetada. Asemele pakumegi esimese põlvkonna hübriidbusse ja eeldatavalt juba järgmisel aastal juba ka teise põlvkonna hübriidbusse, mis sõidavad peaaegu sajaprotsendiliselt elektriga,» jätkab Tamm.  

Tamme sõnul peaks Volvol järgmisel aastal teise põlvkonna hübriidbuss seeriatootmisse minema. «Sisuliselt on tegu sarvedeta trollibussiga ja see on see, mida me vajame. Selge on see, et praegu on troll kohmakas ja kui toimub elektririke või liiklusõnnetus, siis halvab see terve liini. Tahame sinnamaani jõuda, et seeriatootmisse läheb see teise põlvkonna hübriid, siis rihime seda,» lisas ta.

Seega ei tuleks praeguse kava kohaselt vanade sarvedega trollide asemele uued sarvedega trollid, vaid hübriidbussid. «Mina näen küll, et see oleks kõige mõistlikum valik täna turul olevatest või turule tulevatest valikutest,» lisas ta.

Kui järgmisel aastal läheb Haabersti ristmiku ehitamiseks, siis üritabki TLT 6. ja 7. trolliliinil suunata praegu hangitavaid esimese põlvkonna hübriide, kui ristmik valmis saab, siis suure tõenäosusega jätkavad liini teenindamist sarvedega trollide asemel just teise põlvkonna hübriidid ja sarvedega trolle linn juurde enam ei ostakski.

«Sarvedega trollide puhul on üks asi see, et ta on ajale jalgu jäänud, teine on see, mis ei kõla küll hästi, aga sellist elukat on rohkem näha postsovetlikus ruumis, kolmandaks kui me vaatame trollibussi ja võtame näiteks EURO6 diiselbussi, siis EURO6 maksab 1 raha, siis sarvedega troll 2,4 raha. Mis seal siis nii palju maksab? Teda toodetakse lihtsalt nii vähe, et ühiku hind on kallis,» räägib Tamm. «Esimese hübriidbussi hind on 1,4 raha, ta on odavam ja praktilisem, ma ei oska peale nostalgia sarvedega trollile midagi plussina nimetada.»

Vanadest trollidest Tamme sõnul aga enam elulooma ei saa ja enamik kantakse maha. «Valime nende hulgast välja üks või kaks kõige kobedamat ning renoveerime need nii-öelda muuseumieksponaatideks,» mainis ta.

Kokku on linnal 81 trolli, millest 51 uuema tüübi Solarist jätkavad pärast vanade trollide mahakandmist koos hübriidbussidega liinide teenindamist.

TLT hangib 2015. aastal kokku 59 bussi, millest 24 on uued hübriidbussid, 20 uued diiselbussid ja 15 kasutatud bussid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles