Tallinn vajaks kõikide liinide katmiseks veel kuni 30 uut trammi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus tramm proovisõidul.
Uus tramm proovisõidul. Foto: Martin Ilustrumm

Tallinna Linnatranspordi AS toob kahe aasta jooksul 3. ja 4. liinile kokku 20 uut CAF trammi, kõigi nelja trammiliini katmiseks uute trammidega oleks vaja osta täiendavalt 25-30 trammi.

«Praeguse sõidunõudluse rahuldamiseks oleks vaja 45-50 uut trammi, nad on pikemad, mugavamad ja kiiremad ja CAF trammid ei eelda ka nii suurt reservi kui vanad. Sellisel juhul oleks vaja juurde osta 25-30 trammi, siis saaksime olemasolevad liinid varustada uute trammidega,» ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i trammiliiklusteenistuse direktor Toomas Sepp BNS-ile.

Sepp ütles, et kui vanade trammidega üritati hoida 35-protsendilist reservi, siis uute trammide puhul on see vajadus umbes kümme protsenti. «Ehk kui me ostame praegu 20 trammi, siis 18 hakkaks olema liinil ja kaks hoolduses,» lisas Sepp. «Vanade trammide puhul on proportsioon keerulisem. Kui meil oli 77 trammi, siis tipptunni ajal oli väljas 55 trammi. Üle 20 trammi oli siis reservis,» märkis ta. 

Sepp ütles, et üks lahendus on remontida ka vanu tramme. «Trammiga on nii, et kui teha talle kapitaalremont, siis pikendame nende eluiga 8-15 aastat, olenevalt sellest, kui korralikku remonti teha, vanad trammid on lihtsalt moraalselt vananenud, tehniliselt sõidaksid nad veel mitukümmend aastat. Helsingis on trammid, mis on 50 aastat vanad ja sõidavad väga hästi,» sõnas Sepp.

Sepp loodab, et riik leiab võimaluse toetada Tallinna trammiliiklust. «Siis minnakse loomulikult üle uutele trammidele, aga juhul, kui ei toeta, oleks variant olemasolevad trammid renoveerida ja Kopli raudteed mitte rekonstrueerida,» lisas ta.

Tallinna Linnatranspordi AS-il on arvel praegu 68 trammi, millest üks on uus CAF tramm. Mullu kanti 77 vanast trammist maha 10 ja sama palju on Sepa sõnul ka sel aastal plaanis maha kanda. «Maha kantakse veel 10 trammi 57ni ja 19 uut tuleb juurde. Seega peaks kasutusse jääma 77 trammi, aga optimeerime ka oma reservi ja tõenäoliselt jääb 75 alles, kanname kaks trammi veel täiendavalt maha,» ütles Sepp. 

Kokku hakkab rekonstrueeritud 3. ja 4. trammiliini  teenindama 20 uut CAF  trammi, millest 16 saabuvad Tallinna  2015. aasta jooksul. Uute trammide jaoks koolitatakse välja 50 trammijuhti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles