Ühistranspordi veomahud hakkavad tasapisi taastuma

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tramm.
Tramm. Foto: Peeter Langovits

Alates 1. septembrist läheb Tallinna ühissõidukiliiklus üle sügis-talvistele sõidugraafikutele, mis tähendab ühissõidukite liikumissageduse mõningast suurenemist.


Transpordiameti kinnitusel on viimasel paaril aastal aset leidnud sõitjate arvu vähenemine peatunud ning märgata olevat isegi kerget kasvu.

«Kui vaadata viimaseid aastaid, siis vahepeal oli suur sõitjate arvu langus, mis ilmselt oli seotud töökohtade kadumisega. Meie viimased loendused näitavad aga seda, et inimesed on jälle hakanud rohkem ühistransporti kasutama. Täpseid numbreid ei oska praegu öelda, aga sõitjate arv paistab kasvavat,» tõdes transpordiameti juhataja Andres Harjo.

See kajastub ka tipptundide ajal liinil olevate ühissõidukite arvus. «Busse on septembris tipptunni ajal liinil 299, trolle 82 ja tramme 55. Tänavuse suvega võrreldes lisandub septembrist 43 bussi, kümme trolli ja kuus trammi, need on tegelikult küllaltki suured mahud,» ütles Harjo.

Transpordiameti juhi sõnul on liinil olevate trollide arv nüüd sama suur, kui möödunud sügisel. Seda hoolimata sellest, et käesoleval aastal kärbiti ühissõidukiliikluse mahtusid nii veebruaris kui märtsis ja lisaks veel suvisele graafikule üleminekul. Tramme on tipptunnil liinil kahe võrra vähem kui mullu samal ajal, ehk 55 asemel 53. Busside arv aga on kasvanud 299ni mullusügisese 279 asemel.

Harjo kinnitas ka seda, et viimasel ajal järjest hõrenenud sõidugraafikuga 3. trammiliini keegi sulgeda ei kavatse. Samas pole oodata ka Kadriorust Tondile viiva trammiliini graafiku tihenemist, vaid see sõidab edaspidigi vaid tipptundidel.

«Vaatlused näitasid, et 3. liini tramm läheb Kadrioru suunal Tallinna Ülikooli juures tühjaks. Seetõttu otsustasime, et tihendame parem Kopli-Kadrioru liini graafikut. Trammiliikluses ongi üks suurema intensiivsusega lõike just Hobujaama ja Balti jaama vahel ja teine on Hobujaama- Vabaduse väljaku vaheline lõik. Tondi-Kadrioru liin on täna paraku siiski vähem atraktiivne ja liin nr 3 on korralikult koormatud tõepoolest ainult kesklinna osas,» rääkis Harjo.

«Kui tahame trammile kesklinnas rahvast juurde saada, siis tuleb sealsamas kesklinnas hakata busside marsruutides muudatusi tegema. Näiteks buss nr 5 sõidab läbi kesklinna ja dubleerib suures osas 3. liini trammi. Praegu laseme uurida ka seda, kui palju on 5. liini bussis niinimetatud transiitsõitjaid, kes tulevad peale Männikult või Pirita-Koselt ja sõidavad läbi kesklinna teisele poole välja. Sellel poleks ju ka mõtet, et sunnime bussisõitja Kadrioru kandis trammi peale ümber istuma. Sealt sõidaks inimene siis linna ja istuks uuesti ümber bussi, et jätkata oma transiitsõitu. Kui me need uuringutulemused kätte saame, siis saame otsustada, mida teha kesklinna läbivate bussiliinidega,» ütles transpordiameti juhataja.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles