TV3: Tallinna lennujaam pääses nädala alul katastroofist

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üllar Salumäe.
Üllar Salumäe. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Esmaspäeva õhtul poole kümne paiku leidis Tallinna lennuvälja maandumisrajal aset intsident, kus Ryanairi lennuk soovis maanduda, kuid rajal ees olnud Flybe lennuk sundis Ryanairi taas õhku tõusma.

Sotsiaalmeedias on aset leidnud intsident teravat vastukaja leidnud ning arutletakse ka selle üle, kui traagilised tagajärjed oleksid juhtunul võinud olla, vahendas TV3 «Seitsmesed uudised».

Lennujuhtimisosakonna juhataja Üllar Salumäe sõnul oli tegu kahe lennuki järjestikkuse maandumisega. Flybe lennuk, mis maandus esimesena, ei olnud veel jõudnud maandumisrajalt eest ära sõita, kui Ryanairi lennuk rajale juba ohtlikult lähedale oli jõudnud laskuda, ja seda hoolimata lennujuhtide antud teatest, et maandumisluba veel antud ei ole.

«Kui piloot jõuab sellise informatsiooniga otsustuskõrgusele, peaks ta minema tegelikult teisele ringile ehk siis kordusringile iseseisvalt ilma edasisi korraldusi ootamata, aga me ei saa tänase päeva seisuga täpselt väita, et Ryanair ei käitunud täpselt vastavalt oma juhistele ja ei läinud kordusringile, sest kordusringile minek on selline asi, mis võtab õhusõidukilt ka natukene aega, enne kui ta suudab uuesti oma kiirust üles koguda ja kõrgust koguda,» selgitas Salumäe teisipäeval.

Vastupidiselt sotsiaalmeedias levinud kuuldustele, et tegemist oli üliohtliku situatsiooniga, kinnitas Salumäe, et isegi kui Ryanairi lennuk oleks jõudnud maanduda, poleks see kaasa toonud traagilisi tagajärgi. «Selleks hetkeks, kui Ryanairi lennuk oleks jõudnud sinna, kus varem maandunud lennuk asus, siis selleks hetkeks oli see Flybe lennuk juba raja vabastanud. Sisuliselt poleks midagi juhtunud. Oluline on see, et see protseduur, nagu mainisin, mis paljudes maailma lennujaamades on kasutusel, et võib olla maandumisluba ehk rajakasutusluba kahele järjestikkusele lennukile antud järjekorranumbrite järgi, meil hetkel lubatud ei ole, siis meie puhul oli tegu intsidendiga.»

Juhtunu uurimiseks alustasid nad Salumäe sõnul siiski sisemenetlust. «Vähemalt esialgse uurimise tulemusena lennujuhtimise seisukohalt ühtki otsest viga tuvastada ei saanud.»

Vaata videot intsidendist Youtube'is!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles