PÖFF: Nabat (Nabat)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

"Nabat" on liigutav portreelugu ühe mägiküla servas elavast vanemast naisest, kes hoolitseb ennastsalgavalt oma haiguse küüsis oleva mehe eest. Taamal möllab aga armutu Mägi-Karabahhi sõda, mis on vanapaarilt juba viinud nende poja, hinnad muudkui tõusevad ja vaesus võtab maad. Justkui olukord poleks juba piisavalt trööstitu, sureb ühel päeval Nabati mees ja kogu külarahvas evakueeritakse sõja jalust. Ainsad, kes jäävad, on Nabat ja tema lehm. Siis ilmub välja üksik näljane emahunt...


See on üks lugu Mägi-Karabahhi sõjast, aga see võiks olla vabalt ka lugu Süüria, Ukraina, Iraagi või muust sõjast. See film on ühe ema lugu ja samas kõikide emade lugu. Kui teised lahkusid sõja jalust, ei suutnud emad minna ja jäid paigale. See on tõestisündinud lugu. Iraani näitlejanna Fatemeh Motamed-Arya esitatud Nabati roll poja ja mehe kaotanud emana on nii ehe, et seda raskust on peaaegu füüsiliselt tunda. Kõikides relvakonfliktides on suurimad kaotajad just emad. Seepärast arvab Musaoglu, et kui emadele anda rohkem võimu, oleks maailm parem paik.


Filmi režissöör Elchin Musaoglul oli huvi lava- ja näitekunsti vastu juba varajases nooruses, kui ta oma sõpradega väikestes külades teatrietendusi ette kandma hakkas. Sissepääsuks küsiti vaatajatelt puuvilju. Tema värskeima linateose "Nabat" on Aserbaidžaan valinud Ameerika filmikunsti akadeemia 87. Oscarite jagamisel võõrfilmi auhinna nominendiks.




PÖFF / Timo Treit




Azerbaidžaan 2014

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles