Lugeja küsib: miks on remonditud tänavatel sõidurajad nii loogelised, et pea hakkab ringi käima?

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kurvilised sõidurajad Kotka tänaval.
Kurvilised sõidurajad Kotka tänaval. Foto: Sander Ilvest

Miks on äsja rekonstrueeritud tänavatel, nagu näiteks Pärnu maantee või Kotka tänav sõidurajad mõnes kohas nii looklevad, et väiksemate kogemustega sõidukijuhil hakkab sealt läbi sõites pea ringi käima, küsib Postimehe lugeja.

Vastab Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa:

See on üks paljudest liikluse rahustamise võtetest, mida kasutatakse ka mujal maailmas. Tee kitsenemised ja sellised kohad, kus on vaja sõidu trajektoori muuta, on rahvusvahelises liikluskorralduses tunnustatud meetmed. Liikluspsühholoogid on selle ära tõestanud ja kogu Euroopas on edukalt rakendatud seda, et kui sõidukijuhile tundub, et sõidurada muutub kitsamaks, siis ta kohe vähendab sõidukiirust. Ja vastupidi, mida laiem ja sirgem tee on, seda kõvemini kipub jalg gaasipedaali vajutama.

Mingeid liiklust rahustavaid meetmeid tuleb kasutada ja me arvame, et need on mõõdukad nii Kotka tänaval kui ka Pärnu maantee kesklinna siseneval suunal enne Pärnu maantee viadukti kui ka teistes kohtades.

Näiteks Norras Trondheimis rahustatakse liikluse rahustamise võtteid ka tunnelites. Läbi mägede lähevad pikad tunnelid, kus on samuti olnud probleemiks see, et pikal sirgel lähevad autode kiirused väga suureks. Seal on pandud sõiduradade vahele väikesed plastmassist postikesed. Need jätavad mulje, nagu sõiduraja laius väheneks ja sellega on saadud sõidukiirus paika.

Sama eesmärki täidavad ka ohutussaared ülekäiguradadel. Ühest küljest on need mõeldud jalakäijate ohutuse tagamiseks ja teisest küljest selleks, et autojuhid seal kiiruse maha võtaksid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles