PÖFF: 28 (28)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Oma debüütfilmiga "Sankara" (2006) erinevatel festivalidel tuntust kogunud Sri Lanka lavastaja-stsenaristi Prasanna Jayakody kolmas täispikk mängufilm "28" on Sri Lanka tavapärastest filmidest üsna erinev, ennekõike oma huvitavalt struktuurilt. Tavaliselt on sealtkandi filmid põhjus-tagajärg printsiibile ülesehitusehitatud filmilood. "28" tegevus toimub mitmel tasandil ja erinevas žanrivõtmes.


Surnukeha veetakse reaalajas, vürtsitatuna regioonile omase humooriga kulgemise looga. Naise traagilist lugu jutustab ta hing, saates oma maiseid jäänuseid matusekohta, kus rituaaliga vabaneb hing lõplikult oma minevikust ehk materiaalsest kehast. Keskealine kalamees Abasiri kutsutakse ühe tuttava asjus pealinna Colombosse. Surnukuuris selgub, et tegu on Abasiri kadunud abikaasaga, kelle alasti keha mees alles nüüd esmakordselt näeb. Emotsionaalne taaskohtumine jääb napiks, sest vaja on lahendada pakiline logistiline probleem: kuidas surnukeha koju toimetada. Õnneks leitakse üsna pea pahaaimamatu kaubikuomanik ning mehed asuvad vaevarikkale teekonnale tagasi kodukülla, kus on juba levimas kuulujutud Abasiri naise saatuse kohta. Nende tee kulgeb läbi Sri Lanka poeetilise maastiku, mille taustal avaneb meie ees tasapisi ka kirstus lebava naise elulugu.


"28" on mõtlemapanev film, mis adresseerib delikaatselt, kuid avameelselt tabuteemasid ja topeltstandardeid, mille tõttu kannatavad enim just naised.


Film pälvis tänavusel Rotterdami filmifestivalil parima Aasia filmi auhinna.




PÖFF / Kaarin Piiskoppel




Sri Lanka 2014

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles