Uus ajastu Tallinna trammiliikluses algas tõsiste probleemidega

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Neljanda liini trammid ei pääsenud neljapäeva keskpäeval Vana-Lõuna tänava ringilt Pärnu maanteele, sest fooritsüklis ei olnud sellist aega, mille jooksul oleks tramm parempöörde saanud teha. Samuti oli häiritud autoliiklus Pärnu maanteel.

Samal ajal, kui linnapea Edgar Savisaar andis Vana-Lõuna ringil intervjuusid ja rääkis sellest, et Tallinna trammiliikluses on alanud uus ajastu, oli Pärnu maantee linn sisenev suund autodest umbes.

Katkematu autodejoru ulatus Vineeri tänavast enam-vähem Järvevana-Tammsaare tee ristmikuni. Põhjus oli selles, et Vineeri tänava nurgal olevas fooris põles roheline tuli  kesklinna poole sõitjate jaoks vaid loetud sekundeid. See probleem suudeti küllaltki kiiresti lahendada ning normaalne autoliiklus taastus.

Siis olid omakorda hädas trammid, mis tahtsid teha parempööret Vineeri tänavalt Pärnu maanteele. Seal on trammide jaoks eraldi foor, mille tsükkel ei klappinud paraku teiste fooride omadega. Esimene ja teine tramm pääsesid sealt tänu kaasa sõitnud spetsialisti juhendamisele läbi, aga sõiduplaani järgi kolmas tramm enam õigeks ajaks peatusse ei jõudnud.

Trammijuht vaatas nõutu näoga foore ja küsis lõpuks ristmikul seisnud liikluspolitseinikult, et millal ta võib Pärnu maanteele sõita. Politseinik konstateeris, et fooridega on mingi tõsine jama ning soovitas trammijuhil sõita siis, kui foor lubas autodele vasakpööret Vineeri tänavalt Pärnu maantee linnast väljuvale suunale. Keset päeva oli seal vähe autosid ja nii ei tekkinud trammil Pärnu maanteele pööramisega probleeme.

Aga igatahes juba kolmas tramm peale liini taasavamist jäi nii-öelda käigust ära ning neljas jõudis Vineeri peatusse paariminutilise hilinemisega.

Savisaar tõdes neljanda trammiliini avamisel, et käesolev aasta on linlastele olnud seoses paratamatult meie igapäevast elu ja liiklemist häirinud 3. ja 4. trammiliini rekonstrueerimistöödega keeruline, ent nüüdseks on suur töö tehtud ning trammid võivad mööda uut rööbasteed sõitma hakata.

«Tänan kõiki osapooli, kes on trammiliini uuendamise projektile õla alla pannud, eelkõige Eesti riiki saastekvootide eest ostetavate trammide eest ja Keskkonnaministeeriumi olulise toetuse eest 3. ja 4. trammiliini infrastruktuuri rekonstrueerimisse läbi Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahendite,» ütles Savisaar. «Tallinna linn finantseerib uute trammide liinile toomist kokku vähemalt 14 miljoni euro ulatuses.»

Trammiteede rekonstrueerimine jätkub järgmisel aastal Lubja tõusul ja Majaka tänaval ning Ülemiste tagasipöörderingi rajamisega. «See võimaldab 2015. aasta suve lõpuks kõik Tallinna trammiliinid täies mahus käivitada. Järgmise aasta lõpuks on meil 16 uut trammi kahekümnest ning kui 2016. aasta algul saabuvad veel ka viimased neli uut trammi, teenindavad trammiliine nr 3 ja 4 täies mahus uued trammid,» ütles linnapea. Tallinna 3. ja 4 trammiliini uuendamise projekti kogumaksumus on 91 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles