Trammiliin nr 4 alustab neljapäeval taas tööd

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tramm nr 4 hakkab neljapäevast sõitma Lansamäe ja Vana-Lõuna vahet.
Tramm nr 4 hakkab neljapäevast sõitma Lansamäe ja Vana-Lõuna vahet. Foto: Sander Ilvest

Neljapäeval, 20. novembril hakkab taas tööle trammiliin nr 4, esialgu sõidavad trammid marsruudil Lasnamäe – Vana-Lõuna.

4. trammiliini taasavamiseks on nn Vana-Lõuna ringil viidud trammiliini rööbastee betoonalusele, välja on vahetatud trammiliini kontaktvõrk ja suur osa kandemastidest, teatas Tallinna Linnatranspordi ASi avalike suhete osakonna juhataja Sirje Roht.

Sõitjate jaoks ehitati välja Vana-Lõuna trammipeatus koos ooteplatvormiga ning rekonstrueeriti Pärnu maantee depoos asuv 3. veoalajaam, millest hakkab toidet saama Vana-Lõuna trammiring ning taasavatav 4. trammiliin.

Juba novembri alguseks valmis rekonstrueeritud Pärnu maantee lõik Vabaduse väljak – Tondi. Tööde käigus uuendati rekonstrueeritud lõigul täielikult trammiliini rööbastee, vahetati välja trammide toitmiseks vajalik kontaktvõrk, rekonstrueeriti veoalajaamad ning uuendati trammitee all olevad kommunikatsioonid. Lisaks trammiteede rekonstrueerimisele teostati kommunaalameti tellimusel ning Tallinna linna rahastusel Pärnu maantee ja Tondi tänava sõidutee ning kõnniteede taastusremont, paigaldati uus tänavavalgustus ja teostati Pärnu maantee viadukti kapitaalremont. Käesoleva etapi raames rekonstrueeriti uute trammide vastuvõtuks ka Pärnu maantee trammidepoo.

Tallinna 3. ja 4 trammiliini uuendamise projekti kogumaksumus on 91 miljonit eurot. Eesti Vabariigi ja Hispaania kuningriigi vahel sõlmitud lepinguga saastekvootide eest ostetavad trammid moodustavad sellest 53,4 miljonit eurot. Keskkonnaministeerium toetab Tallinna trammiliikluse nüüdisajastamist ja keskkonnasõbralikumaks muutmist Euroopa Ühtekuuluvusfondi vahenditest läbi sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) 18,9 miljoni euroga. TLT ja Tallinna linn finantseerivad uute trammide liinile toomist 2013-2015 jooksul vähemalt 14 miljoni euro ulatuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles