ERSO: Nautimus IV. HIROSHIMA HOOAJA LÕPPKONTSERT

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Liviko esitleb NAUTIMUS IV N, 14.05.2015 kell 19, Estonia kontserdisaal HIROSHIMA. HOOAJA LÕPPKONTSERT


Richard Strauss (1864–1949). “Jaapani pidulik muusika”, op 84 (1940) Sergei Prokofjev (1891–1953). Klaverikontsert nr 2 g-moll, op 16 (1913) Mamoru Samuragochi (1963) / Takashi Niigaki (1970). Sümfoonia nr 1 “Hiroshima”  (2003) Tengku Ahmad Irfan (klaver) Eesti Riiklik Sümfooniaorkester Dirigent NEEME JÄRVI   6. augustil 2015 möödub 70 aastat maailma esimesest tuumarünnakust, kui USA heitis tuumapommi Jaapani linnale Hiroshimale. ERSO hooaja lõppkontserdi peateoseks on “Hiroshima-sümfoonia”, teos mille salvestuste 180-tuhandene müüginumber ületab kümnetes kordades teisi süvamuusika edetabelite tippusid. Neeme Järvi: “See on traagiline teos, Jaapani helilooja kirjutatud, aga väga euroopaliku helikeelega – Gustav Mahleri moodi muusika, mis ühendab ilu, hea orkestritundmise ja mastaapsuse.” Ent kes on see Jaapani helilooja? 2014. aasta alguses avalikustas Takashi Niigaki uudise, et megastaari kuulsusega ning tänu kurtusele ja geniaalsusele Jaapani Beethoveniks nimetatud Mamoru Samuragochi teosed on tegelikult hoopis Niigaki looming. Paarikümne teose hulgas on ka nii maailma müügiedetabelite tippu kuuluv “Hiroshima-sümfoonia” kui mitmed ülipopulaarsete arvutimängude soundtrackid. 1996. aastal, kui Samuragochi ja Niigaki koostöö alguse sai, ei osanud kumbki uneski näha Samuragochi nime ja kuvandi all ilmuva Niigaki loodud muusika kolossaalset tähelendu. Nüüd avalikustus aga topeltvale – Mamoru Samuragochi osutus edukaks näitlejaks, kes esitas suurepäraselt kurdi geeniuse rolli, tegelik helilooja oli aga ühe Tokyo muusikakolledži üldsusele tundmatu õppejõud Takashi Niigaki, kes tegutses variautorina rahvuskangelase staatusesse tõusnud Samuragochi selja taga. Richard Straussi juubelihooaja lõppkontserdi avateoseks on Straussi “Jaapani pidulik muusika”, mis on kirjutatud Jaapani valitsuse tellimusel Jaapani Keisririigi 2600. aastapäeva pidustusteks viis aastat enne Hiroshima katastroofi. Prokofjevi II klaverikontserdis soleerib multitalendist imelapsena tuntuks saanud Tengku Ahmad Irfan, kes praegu on üks New Yorgi prestiižika Juilliardi muusikakooli eredamaid õpilasi. 2013. aastal tunnistati ta Ameerika Ühendriikides Aspeni Muusikafestivalil parimaks Prokofjevi II klaverikontserdi esitajaks, Eesti publikule on ta varem pakkunud meeliülendavaid elamusi Mozarti ja Chopini seltsis. Lisaks solistikarjäärile on ta pälvinud tunnustust ka helilooja ja dirigendina, 2013. aastal jõudis tema teos “Keraian” ka New Yorgi Filharmoonikute repertuaari.


  Piletid: 22 € / 16 € Kontserdi korraldaja ERSO

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles