Mida tähendavad erinevad märgistused parklates?

Jonatan Karjus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriauto laadimiskoht
Elektriauto laadimiskoht Foto: Aldo Luud

Viimastel aastatel on parklatesse tulnud nagu seeni pärast vihma mitmesuguseid erimärgistusi, millest parkijad juhinduma peaksid. Tallinncity uuris, mis need märgistused sisuliselt liiklejale tähendavad ning kuidas need on omaks võetud.

Parkimist korraldavad liiklusmärgid ning teekattemärgised on üldiselt ühiselt standardiseeritud ning sellest johtuvalt ühtselt mõistetavad. Kollane pidev joon tähistab näiteks peatumise keeldu, kuid viimastel aastatel on kasutusele võetud mitmesuguseid standardiseerimata teekattemärgistusi, mida võib kohata eelkõige parkimismajades.

Standardiseeritud kujul on parkimist korraldavatest teemärgistustest üks väheseid invaliidsust näitav märk. Elektriautode parkimiskohad, perekohad ja CO2 väljutamise tasemest lähtuvad parkimiskohad on sageli parklaomanike oma looming. «Standardi järgi ei ole olemas sellist asja nagu elektriauto parkimismärgistust. Elmo on lihtsalt selline asutus, kes on elektriautodega kõige rohkem tegelenud ja oma märgi disaininud. Üks hetk tuli lihtsalt nende poolt selline kujunduslik infotahvel, mis ei ole tegelikult liiklusmärk. See märk ei ole liiklusmärk, kuna ta ei ole standardiseeritud. Pigem võib teda lugeda infotahvliks,» selgitab Pass.

Sama lugu on Rocca al Mare keskuse katusel asuvate roheliste parkimiskastidega. Sinna võivad parkida elektriautod, hübriidautod ja lihtsalt madala CO2 emissiooni tasemega uuemad sõiduautod.

Passi sõnul on viimasel ajal tulnud, lisaks kahele eelpool mainitule, kasutusele perele mõeldud parkimiskohad. Mõningal pool tähistatakse perele mõeldud kohti lapsevankriga, teisal inimeste kujutisena. Perekohad markeeritakse natuke laiemad, et seal oleks hea autoga liikuda. Selliseid parkimiskohti võib märgata eelkõige Prismade ja uute Maxima kaupluste parklates.

Põhimõtteliselt on eraparkla omanikul võimalus sanktsioneerida standardiseerimata märgisele parkinud autot. «Selle probleemi oleme meie nõnda lahendanud, et oleme pannud vastavasse kohta klassikalise parkimist keelava liiklusmärgi ning paigaldanud lisamärgise v.a. elektriautod. Nõnda saame sanktsioneerida neid inimesi, kes valesti talitavad,» sõnas Pass.

Erimärgistusega parkimiskohad on üldiselt hästi omaks võetud ning nende sisu üldjoontes autojuhtidele arusaadav, kuid alati leidub tõrvaseid tilku meepotis, kes reeglitest ei juhindu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles