Kas Tallinna tasuta ühistranspordi kaardimaja hakkab kokku varisema?

Jonatan Karjus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni reisirong.
Elroni reisirong. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Elronilt saadud 1,35 miljoni euro suurune arve kohutas linlasi tasuta sõidutava Tallinna linnavalitsuse nii ära, et nad süüdistavad riiki kiusu ajamises. Kui linn arvet ära ei maksa, on tasuta rongisõiduga lõpp.

Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul on riik aru saanud, et tasuta ühistransport töötab Tallinnas väga hästi ning olukorda on hakatud kurjasti ära kasutama. «Elron on asunud olukorda ära kasutama, olles varasemat lepingut ligi viiekordselt suurendanud 300 000 eurolt 1 350 000 euroni ning lisaks surudes peale rongipiletite hinnatõusu,» selgitab kujunenud olukorda Aas.

Kui Tallinn ettenähtust suurema raha maksmisega ei nõustu, kannatavad Aasa sõnul esmajärjekorras tallinlased, kelle jaoks kaoks tasuta rongisõit Tallinna piires. «See sobib ideaalselt riigiettevõtte Elroni jaoks, sest siis saavad riigivõimud ning nende meediaaparatuur Tallinna süüdistada suutmatuses täita oma lubadus tallinlastele tasuta ühistransport tagada. Tegelikkus on aga see, et Eesti Raudtee veomahud on vähenenud ja Tallinn peab kinni maksma mahtude pealt saamata jääva tulu,» sõnas Aas.

Elroni juhatuse esimehe Andrus Ossipi sõnul on Tallinn pikalt ette teadnud, et reisijate arv on suurenenud ning sellest tulenevalt tuleb linnal rohkem kukrut kergendada. «Lepingu alusel makstakse reaalselt tehtud sõitude eest. Juba kevadest alates on teada, et tallinlastest reisijate arv on prognoositust oluliselt suurem. Selle teadmise valguses oleme mõlemapoolselt lepingu täitmist jätkanud. Peame rõhutama, et Tallinna poolt tasutud summa on kasvanud täpselt samas proportsioonis sõitude arvu kasvuga,» vastab Ossip abilinnapea süüdistustele.

Ossipi sõnul on Tallinna linna otsus ja soov olnud pakkuda tallinlastele tasuta sõitu, kuid tema sõnul on loogiline, et tallinlaste tasuta sõitu ei maksa teised kinni. «Kuna me ei saa lasta teistel reisijatel kinni maksta tallinlaste sõitude kulu, on loomulik, et tallinlaste poolt tehtud sõitude maksumus peaks olema Tallinna linna poolt hüvitatud vastavalt tallinlaste poolt tehtud sõitude arvule. Juhul, kui Tallinna linn ei ole valmis linlaste sõitude hinnatõusu hüvitama, peab selle võrra tõusma tallinlasest sõitja omapanus piletihinna kompenseerimisel,» sõnas Ossip.

Elron on teatanud, et järgmisel aastal tõusevad piletite hinnad. Pileti hind koosneb reisija poolt tasutud summast ning riigipoolsest dotatsioonist. Dotatsiooni ja reisijate poolne panus on suhtes 70/30, see suhe järgmisel aastal ei muutu. «Seega nii riik kui reisija panustavad täiendavate kulude katmisel endises proportsioonis,» ütles Ossip.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles