Autojuhid võivad saada prii bussisõidu

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu maantee P&Rparkla on juba praegu
tööajal autosid täis. Kui uus süsteem tööle hakkab, siis ei saa seda enam lihtsalt parkimiseks kasutada, vaid tuleb vahepeal ka ühissõidukiga sõita.
Pärnu maantee P&Rparkla on juba praegu tööajal autosid täis. Kui uus süsteem tööle hakkab, siis ei saa seda enam lihtsalt parkimiseks kasutada, vaid tuleb vahepeal ka ühissõidukiga sõita. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna linnavalitsus saatis volikogule vastuvõtmiseks eelnõu, mille järgi saavad sõiduki parklasse jätnud juhid pealinna ühissõidukites sõidusoodustust.

Eelnõus on soodustusena välja pakutud lausa tasuta sõidu õigus ja kui volikogu selle heaks kiidab, saavad seda kasutada autoomanikud, kes ei ole Tallinna elanikeregistrisse kantud.

Tasuta sõidu õiguse saamiseks tuleb aga täita mõned tingimused.

Esiteks peab juhil olema isikustatud roheline ühis­kaart, teiseks peab selle kontol olema vähemalt kolm eurot ja kolmandaks tuleb sõiduk jätta teenust «Pargi ja reisi» pakkuvasse parklasse.

«Selleks et teenuse «Pargi ja reisi» (P&R) kasutaja saaks sõidusoodustust, peab ta oma auto parklasse jätmise kaardiga registreerima. Üks P&R-parkla on Pirital, kaks Pärnu maanteel politseimaja juures, üks Väike-Õismäel ja ühte uut parklat kavandatakse Narva maantee äärde Oru parklasse,» rääkis Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo.

Pirita, Pärnu maantee ja Õismäe parklad ning lisaks veel Vesse parkla Lasnamäel toimivad juba praegu P&R-süsteemi järgi. Tõsi küll, soodustust autot sinna jättes ja ühistranspordiga edasi sõites ei saa. Samuti ei kontrolli keegi, kas auto parklasse jätnud inimene sõidab ühissõidukiga või mitte.

Transpordiameti vaatlused näitavad, et Pirita P&R-parkla täitumus on 85 protsenti ja Pärnu maantee parklatel 95 protsenti. Väike-Õismäel on P&R-parkla täitumus 45 protsenti ning Vesse P&R-parklas vaid üks protsent. Vesse parkla kõrvalt käib vaid üks buss ja sellega kulub kesklinna jõudmiseks 27 minutit.

Seetõttu ei kavatsegi transpordiamet Vesse parklat uude süsteemi lülitada. See jääb lisavõimaluseks, aga selle kasutamise eest mingit soodustust ei saa.

Selle asemel rajatakse P&R-parkla Narva maanteele Oru hotelli juurde.

«Süsteem hakkab toimima nii, et rohelisele kaardile peab olema laaditud vähemalt kolme euro ulatuses raha. Kui autojuht jätab auto P&R-parklasse, siis broneeritakse kaardil olev kolm eurot ära,» ütles Harjo.

«Kui autojuht on enne autoga parklast välja sõitmist registreerinud ühissõidukis vähemalt ühe sõidu, siis vabastatakse kolm eurot broneeringust. Kui vahepeal pole ühissõidukiga ühtegi sõitu registreeritud ehk P&R-parklat on kasutatud parkimiseks, siis läheb kolm eurot arvelt maha.»

See kõik peab toimuma ühe transpordipäeva jooksul.

«Transpordipäeva all mõistame aega ööpäevas, mil ühistransport töötab – see tähendab hommikul kella viiest kuni poole üheni öösel. Nii et alates kella viiest hommikul tuleb panna auto P&R-parklasse, teha ühissõidukiga vähemalt üks sõit ja hiljemalt pool üks öösel autoga parklast ära sõita, siis on nii ühissõidukis sõitmine kui ka auto parkimine tasuta,» selgitas Harjo.

Esialgu saab ühissõidukites tasuta sõita vaid autojuht ise, kaassõitjatele soodustus ei kehti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles