Tallinnas liiklejad peavad varuma kannatust

Meribel Sinikalda
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enno Tamm
Enno Tamm Foto: Toomas Tatar

Eile olid Tallinnas suured ummikud Järvevana teel, Veerenni tänaval, Tehnika tänaval ja Pärnu maanteel. Bussiliinide 5, 14, 18, 32, 36 ja 52 töö oli tugevalt häiritud. Näiteks buss nr 18 hilines vähemalt pool tundi, inimeste teavitustöö oli aga pea olematu. Tallinncity uuris AS Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimehelt Enno Tammelt, kuidas toimub sellistel puhkudel teavitustöö.

Kuidas käib inimeste teavitustöö näiteks juhul, kui bussid hilinevad vähemalt pool tundi?

Eks nende teetööde tõttu pole tõesti kõik bussid graafikus. See on tõsi ja see on paratamatu ja möödapääsmatu. Oleme seda lugematu kordi nii ajakirjanduse vahendusel kui ka meie kodulehe vahendusel inimestele teada andnud ja need kümmekond päeva, mis siin veel läheb meie töödega, nii ta on. See on objektiivne paratamatus.

Ei ole võimalik sellegipoolest inimesi teavitada?

Mis see teistmoodi võiks olla? Ajakirjanduse ja interneti vahendusel seda teeme.

Me oleme korduvalt rääkinud, kui tööd algasid: palun varuge rohkem aega, bussid ei pruugi püsida graafikus. Eriti olukorras, kus esimese septembri lähenemisega on ju kõik koolieelsed ostud ja samal ajal meie oleme töö üle andnud kommunaalametile, kes asfalteerib ju veel neid Pärnu maantee sõidutee osasid oma lepinguliste partneritega. Kogu see teetehnika peab ju korraga töömaale ära mahtuma. Samas asfalti pole võimalik panna tehnoloogilistest iseärasustest lähtuvalt, kui on selline lausvihm, nagu oli täna hommikul. Omakorda tingis selle asjaolu, et teetöö masinad seisid seal külgede peal, ootasid, millal vihm üle jääb.

Ühesõnaga inimesi pole võimalik teavitada?

Iga konkreetse vihmasahmaka puhul on seda tõesti võimatu teha.

Need ei ole AS Tallinna Linnatranspordi teetööd, millest ma praegu räägin. Mul on raske kommenteerida. Loomulikult teavitamine on iga konkreetse töövõtja kohustus.

See oligi minu küsimus, et kuidas teil teavitamine organiseeritud on?

Kahjuks ma ei tea, millisest lõigust üks või teine küsimus on ajendatud ja kes selle lõigu peal konkreetne töövõtja oli. Meie ülesanne on eelkõige reisijaid vedada, ega meie üldjuhul ei tee teetöid ega tegele teavitusteemadega.

Kes teavitusega siis tegeleb?

Üldjuhul on kõikide hankelepingute juures see kohustus pandud teetööde teostajale. Vähemalt  AS Tallinna Linnatranspordi lepinguliste partnerite puhul.

Ühesõnaga, kui bussid hilinevad vähemalt pool tundi, siis konkreetne tööde teostaja kindlal teelõigul peaks inimestele muudatustest teada andma?

Nii ka ei saa ütelda. Sest kui ta tööd alustab, siis on tema kanda ülesanne panna liikluskorralduslikud muudatused üles. Nad [bussid] võivad hilineda lugematul hulgal põhjustel. Näiteks sõitsin teisipäeval mööda Peterburi maanteed ja seal oli 100 meetri peal umbes kolm liiklusavariid. Selge, et kõik bussid seisid ummikus. Aga kuidas sa seda teavitad ette?

Milliste oludega peaksid inimesed arvestama järgmisel nädalal?

Antud olukorras, mil nii paljud tööremondid on lõpetamisfaasis ja me kõik töötame ühe eesmärgi nimel, et need võimalikult ruttu valmis saaksid, tuleb lihtsalt varuda rohkem kannatust. Minul paremat soovitust ei ole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles