Mupo on taksojuhte trahvinud enam kui 230 korral

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takso.
Takso. Foto: Sille Annuk

Tallinna munitsipaalpolitsei (mupo) on taksojuhte tänavu trahvinud 233 korral kokku 11 096 euro ulatuses, lisaks on tehtud sadu suulisi hoiatusi ja märkusi.

«Munitsipaalpolitsei ametis on loodud spetsiaalne liikluse- ja taksojärelevalve sektor, kes kontrollib järjepidevalt Tallinna taksojuhte,» ütles mupo pressiesindaja Meeli Hunt BNSile. «Raske on arvuliselt öelda, kui palju taksosid on kontrollitud, kuid see number ulatub kindlasti üle tuhande,» lisas ta.

Suurimad probleemid on Hundi sõnul vales kohas peatumine või parkimine, autos suitsetamine, auto puhtuse alased puudused, puudused auto- või ohutusvarustuses, samuti klientide petmine.

Problemaatilised ja tihedat kontrolli vajavad kohad on Tallinnas praktiliselt terve vanalinn ja kesklinn, eriti suured on probleemid ööklubi Hollywood esine ala, sadam, Viru tänava algus ja kaugliinide bussijaama juures asuva Lastekodu tänav 48 esine parkla.

Linnas tegutseva 2500-3000 takso jaoks on vaid umbes 500 parkimiskohta, tõdes Hunt. «Näiteks on linna ühes kõige keerulisemas ja rahvarikkamas kohas Suur-Karja tänav 18 taksodele ette nähtud vaid kaks parkimiskohta,» ütles ta.

Sadamal on lepingud teatavate taksofirmadega, kellel on oma määratud parkimisala. «Sinna ei ole lubatud aga laevareisijate poolt tellitud taksod, kellel sadamaga leping puudub. Nii pargitaksegi, kuhu juhtub või mahub. Tihti ka keelumärgi all ja keelatud alal,» tõdes Hunt.

Ka bussijaamal on oma Hundi sõnul lepinguliste taksofirmade jaoks kindel parkimisala, kuhu potentsiaalset klienti ootaval taksojuhil või bussile vastu tellitud firma autol luba parkida ei ole. «Nii pargitaksegi haigekassa ees aadressil Lastekodu 48, kus taksodele on parkimine keelatud. Minnakse isegi nii kaugele, et kruvitakse pealt ära plafoon, oodatakse klient ära ja kruvitakse plafoon tagasi peale,» ütles Hunt.

Rikkumisi esineb Hundi sõnul lennujaamas, kus valmistavad peavalu taksojuhid, kellel lennujaamaga lepingut ei ole ning kes pargivad üles, tavaautode alale. «Tihti läheb juht ukse juurde või sisse «saaki» napsama, samas kõrval seisab aga terve rivi legaalseid, lennujaamaga lepingut omavaid taksosid,» ütles Hunt. «Ärge kindlasti istuge «napsajate» sõidukisse, selline kliendi hankimismoodus on seadusega karistatav ja te aitate kaasa seaduse rikkumisele. Lisaks võite saada ka rahaliselt petta,» sõnas ta.

Tihti pöördutakse Hundi sõnul mupo poole ka kaebusega, et taksojuht on klienti petnud ja sisse kasseerinud liiga suure summa. «Tuletame inimestele meelde, et igal taksofirmal või FIE-l [füüsilisest isikust ettevõtjal] on õigus kehtestada oma hinnakiri, mis peab olema nähtaval kohal kliendipoolsel aknal,» ütles Hunt.

«Enne autosse istumist tasub sellega tutvuda. Autosse istudes olete te juba automaatselt esitatud tingimustega nõustunud ning sihtpunkti jõudes suurt arvet taksomeetril nähes ei ole tegemist taksojuhi poolse petmisega, vaid teie enda otsusega valida kallis sõiduk,» selgitas Hunt. «Samuti ei tasu tellida huupi taksot vaid enne uurida kodulehelt erinevate firmade hinnakirju. See hoiab ära ebameeldivad üllatused suurt arvet saades,» lisas ta.

Kunagi suurt peavalu põhjustanud piraattaksonduse üle on Hundi sõnul praeguseks saavutatud kontroll ja piraattaksosid küll esineb, aga harva.

Mupo teeb lisaks igapäevatööle koostööd ka politsei- ja piirivalveameti ning maksu- ja tolliametiga, viies läbi nädalalõpu patrullreide, eelkõige eelpool nimetatud probleemsetes kohtades.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles