Tondi tänava sulgemine halvas liikluse

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eile hommikul suleti Tondi tänava linnast väljuv suund, mis põhjustas Pärnu maanteel hiiglasliku liiklusseisaku.

Pärnu maantee linnast väljuval suunal algas teo­sammul liikuv autoderida juba Liivalaia – Suur-Ameerika ristmiku juurest. Esimene kollane hoiatustahvel aga andis Tondi tänava sulgemisest teada alles teisel pool viadukti, Magdaleena haigla juures.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul on seekordsetele seisakutel mitu põhjust.

«Esiteks sõideti ristmikud kinni ja tehti sellega nii endal kui teistel liiklejatel elu keerulisemaks,» lausus Rüütelmaa. Kõige valusamalt tuligi see esile just Pärnu maantee ja Tondi tänava ristmikul, kuid seal osutusid kannatajaks enamjaolt need sõidukijuhid, kes Tondi tänavalt Pärnu maanteele kesklinna poole tahtsid pääseda.

Rüütelmaa möönis, et see koht vajanuks esimestel päevadel võib-olla reguleerijat. «Selleks et seda piirkonda ohjes hoida, oleks vaja igale ristmikule mitu reguleerijat välja panna, aga see ei ole normaalne. Maksumaksja peaks selle kõik ju kinni maksma,» ütles ta.

«Ja kui reguleerija on ristmikul väljas, siis tema märguandeid ju ei järgita. Eelmisest sulgemisest on kõigil meeles, kuidas üks tädi sõitis oma BMWga vastassuunda ja karjus bussijuhi peale, miks see tal ees on,» meenutas liikluskorraldaja kurioosset juhtumit Pärnu maantee remondi esimestest päevadest.

Teine põhjus võis tema sõnul olla selles, et Pärnu maantee remondi alguses hoiatati inimesi võimalikest ummikutest pikalt ette, ajakirjandus kajastas seda teemat põhjalikult ja selle tulemusena hoidsid sõidukijuhid sealt eemale ning ummikuid ei tekkinudki. «Ja nüüd siis inimesed mõtlesidki, et eelmisel korral ei juhtunud midagi, ilmselt ei juhtu täna ka,» rääkis Rüütelmaa.

Kolmandaks tekitab iga suurem teesulgemine tema sõnul esimestel päevadel paraja segaduse. «Ma arvan, et teisipäeval on veel seisakuid, aga kolmapäevast võib juba loota, et asi hakkab laabuma. Kes on natuke aega liiklusummikus veetnud, sellel on olnud aega mõelda, millist teed mööda ja millise liiklusvahendiga tal on kõige mugavam oma sihtkohta jõuda. Ja siis on muidugi ülemaailmne kuldreegel, et tipptunni ajal sõitmist tuleks vältida. Sõita välja kas natuke varem või natuke hiljem, et ei peaks ummikus istuma,» soovitas ta.

Esmaspäevases ummikus seisid liinibussid koos teiste sõidukitega. «Ka bussid liikusid muu liiklusega samas tempos, sest eraldi sõiduraja jaoks seal lihtsalt ei ole ruumi. Üks võimalus oleks seal tööde ajaks tavatransport üldse ära keelata, aga ka see ei ole õige,» ütles Rüütelmaa.

Tõeline katsumus saab sellele teelõigule osaks 26. mail, kui Lilleküla staadionil toimub Eesti ja Gibraltari jalgpallimäng. «Suured üritused on ju ka Rocca al Mare suurhallis, samuti tuleb lauluväljakul veel enne laulupidu Harley Davidsonide kokkutulek, kuhu on tulemas 10 000 mootorratast. Samas käivad Narva maanteel sel ajal kõrgepingekaablite puurimistööd ja üks linnast väljuv sõidurada on kinni,» lausus ta.

«Ükski üritus ei pea ära jääma, aga samas tuleb ka vajalikud tööd ära teha,» nentis liikluskorraldaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles