Reklaami müüma hakkav Tallinna TV alustab hiljemalt 2011. aastal

Urmas Seaver
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postimees.ee graafiku nägemus Tallinna TV logost.
Postimees.ee graafiku nägemus Tallinna TV logost. Foto: Lennart Rikk

Tallinna linnavalitsus kiitis täna heaks Tallinna televisiooni elluviimise kava, mis näeb ette selle programmi teleritesse paiskamist hiljemalt 1. jaanuaril 2011.

Ka linnavolikogu heakskiitu vajava eelnõu kohaselt on 35-liikmeline Tele Tallinn euroopalikke väärtusi kandev innovaatiline meediaorganisatsioon, mis kajastab elu Eesti pealinnas mitmekülgselt ja loovalt, pakkudes tasakaalustatud tõepärast informatsiooni, meelelahutust ja TV-teenuseid.

Idee kohaselt hakkab Tallinna TV saama raha linnaeelarvest, reklaami müügist, koostööprojektidest teiste linnade televisioonidega ja TV-teenuste müügist.

Kesksel kohal on teleprogrammis linna ja regiooni uudised, mis tähendab 5-7 minutilist hommikust ja õhtust saadet, mida näidatakse hommikusel ja õhtusel parimal eetriajal kuni neli korda tunnis.

Saatejuhi ning 2-4 külalisega päeva debatti näidatakse kolm korda õhtu jooksul. Reeglina toimub see stuudios, kuid võib olla «sündmuskohal» (linnavolikogu ruumes, konverentsi lobbys või kavandataval ehitusplatsil).

Linnavalitsus peab vajalikuks, et Tele Tallinnal oleks ka võimekus kajastada linnas ja maakonnas toimuvat suuremaid juhtumisi kohapealt otselülitustega. Nendeks on näiteks kuninganna visiit, suurem rahvakogunemine või ka suurema paduvihma, tuulehoo ja lumesaju tagajärjed.

Otselülitusi plaanitakse ka olulisematelt linnavalitsuse ja linnavolikogu istungitelt ning tähtsamatelt linna elu puudutavatelt töökoosolekutelt linna ametites.

Eetrisse on plaanis lasta ka saateid haridusest, tervisest, kodust, köögist, olmest, lemmikloomadest, liiklusest, ühistranspordist, autodest, teedest, ilmast.

Ekraanile jõuaksid saadete vahepaladena kuni paariminutilised klipid igapäevaste meeleoluvaadetega linna-elust (näiteks noored pered Kadriorus, melu Viru tänaval, toidukorvi täitjad supermarketis, daamid linna-rannal jne) ning ka lihtsalt pilt kaamerast, mis autoga Tallinnas ringi liigub.

Eelnõu näeb ette ka kaabelvõrguloa taotlemist kultuuriministeeriumist 2010. aastal.Sotsiaaldemokraatide hinnangul luuakse Tallinna TV Keskerakonna poliitedevuse rahuldamiseks ning selle asemel tuleks linna raha suunata haridusse ja infrastruktuuri arendamisse.

Tallinna sotsiaaldemokraatide esimehe Jaak Juske sõnul ulatuvad linna propagandakulud sel aastal juba 45 miljoni kroonini.

«Tallinna TV käivitamine suurendab seda summat veel vähemalt kolmekümne miljoni krooni võrra,» lisas ta. «Nii kulutatakse keskerakondlastest linnajuhtide promomiseks igal aastal summa, mis võrdub paljude Eesti väikelinnade mitme aasta eelarvega.»

Juske sõnul pole Savisaare ja tema jüngrite poliitedevusel piire. Täiesti süüdimatult põletatakse maksumaksjate raha ühe partei reklaamiks, tootes oma saavutustest üdini positiivseid uudiseid, märkis ta.

Sotsiaaldemokraatide hinnangul on Tallinnas tunduvalt olulisemaid kohti, kuhu linn raha peaks paigutama. «Olgu selleks siis haridusasutuste remont, ühistranspordi arendamine või teede-ehitus,» ütles Juske.

Juske lausus, et ülejäänud volikogus esindatud erakonnad pole pealinna telekanali loomist toetanud.

«Nii jääb see loodetavasti ka sündimata, isegi siis, kui Keskerakond jõuab selle enne valimisi kiirkorras mingil kujul käima lükata,» tõdes ta. «Seejuures ei kannata mitte mingil moel linnakodanike informeeritus, sest ajakirjandus kajastab pealinna uudiseid niikuinii väga suures mahus ja seda tunduvalt erapooletumalt.»

ARHIIV! Tallinna TV näitab vihmaveetorusid ja aitab pitsat tellida

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles