Tasuta sõit meelitas rahva rongidesse

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni rongid hilinevad.
Elroni rongid hilinevad. Foto: Ants Liigus

Rongireisijate arv kasvas plahvatuslikult 15kordseks pärast seda, kui Tallinn andis oma elanikele ka rongis tasuta sõidu õiguse.


Abilinnapea Taavi Aasa sõnul kasvatas uute elektrirongide tulek möödunud aastal küll huvi rongisõitude vastu, kuid sõitjate plahvatuslikku kasvu see siiski ei toonud. «Nüüd on tasuta sõitude tõttu olukord muutunud,» ütles Aas linnavalitsuse ajalehele Pealinn. «Keegi ei osanud ennustada, et kolme kuuga sõidab linna piires pea sama palju rahvast kui kogu möödunud aasta jooksul.»

Möödunud aasta esimese kuue kuuga kahanes Elroni sõitjate arv viiendiku võrra ja piletitulu aina langes. Nõmme perroonid olid inimtühjad, sest inimesed sõitsid rongiga peamiselt Keilasse, Paldiskisse ja mujale linnast kaugemale. «Nüüdseks on rong jälle muutunud ka Nõmme inimestele tähtsaks liikumisvahendiks,» nentis Aas.

Tallinna piletisüsteemi juhtiva spetsialisti Tiit Laiksoo hinnangul võib aasta lõpuks olla rongiga sõitjate üldarv kasvanud aasta varasemaga võrreldes isegi 15kordseks. Aasa sõnul ulatas linn riigifirma Elronile tasuta sõitude toetusega abikäe. «Nüüd on rongisõit muutunud nii populaarseks, et juba esimese kvartaliga on linnal ära kulunud suur osa kogu aastaks rongidele mõeldud dotatsioonist,» mainis ta. «Kogu linna tasuta transpordi kulusid silmas pidades pole need summad küll suured.»

«Juba praegu, aasta esimese kolme kuuga on Tallinna piires sõitvate rongireisijate arv kasvanud üle viie korra. Aasta tagasi oli esimese kolme kuuga sõitjaid 34 000, tänavu aga 175 000,» ütles Elroni müügijuht Norbert Kaareste.

Elron ja linn sõlmisid linna piires tasuta sõitu võimaldava kokkuleppe mullu oktoobri lõpul. Iga päev Nõmme ja kesklinna vahet sõitvad Ardo-Jako Olev ja tema esimeses klassis õppiv tütar Õnne-Mari on sõiduga uues elektrirongis rahul. «Rong on puhas, ruumikas, mugav ning sõidab kiiresti,» rääkis Olev. «Kui aga mingil põhjusel peaks tasuta pilet ära kaduma, hakkaksime ilmselt rohkem sõitma tasuta bussiga.»

Kaarestel on hea meel, et inimesed on ka linna sees sõites elektrirongi taasavastanud. «Eriti palju on muutunud Nõmme elanike sõiduharjumused,» kinnitas ta. «Elektrirong on seal muutunud väga populaarseks. Kui on suur nõudmine, siis saab ronge ka tihedalt käigus hoida, nagu tramme. Tegu ongi juba nagu Nõmme trammiga. Rong pakub eriti praegu, Pärnu maantee suurremondi ajal, kõige kiiremat ühendust kesklinnaga.»

Ka Ülemiste keskuse juurde võib rongiga sõita. «Aegviidu suuna elektrirong pakub siin kõige kiiremat võimalust oma Ülemiste ja Vesse peatustega,» selgitas Kaareste.

Laiksoo sõnul on ka tasuta rongisõidud linnale väga oluline teema. «Keegi Euroopas ei ole linnatransporti nii suurelt doteerinud, kui Tallinn» mainis ta. «Meie kogemusi jälgitakse väga tähelepanelikult ka välismaal, oleme siin nagu katsepolügoon.»
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles