Fotod: BLRT grupi laevatehases valmis kalalaev

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalalaev Gitte Henning.
Kalalaev Gitte Henning. Foto: BLRT Grupp

BLRT Gruppi koosseisu kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding ehitas kalalaeva Gitte Henning S349.

«Gitte Henning on eriprojekti järgi ehitatud uue põlvkonna kalalaev, ta on suurepäraselt varustatud ning on üks suurimaid ja kaasaegsemaid oma kategoorias. Kahtlemata on see projekt järjekordne oluline samm BLRT Grupi laevaehituse portfellis,» märkis BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman.

Western Baltija Shipbuilding direktori Vitali Frolovi sõnul on laeva ehitamine nõudnud palju vaeva. «Laevaehituses on just kalalaeva ehitamine üks keerulisemaid. Arvestades, et meie tehas hakkas ehitama laevu «võtmed kätte» põhimõttel alles 2010. aastal, oli see projekt tõsiseks väljakutseks kogu meie meeskonnale. Kuid vaatamata teatud väljakutsetele saime sellega edukalt hakkama,» selgitas ta.

Laev ehitati Taani ettevõtte Gitte Henning tellimusel ning nüüdseks on see juba jõudnud Skageni kodusadamasse. Kala hakatakse püüdma sellega Põhjamere vetes ning Atlandi ookeani muudes regioonides. Kuni 14-liikmelise meeskonnaga mehitatav laev on varustatud kahe generaatoriga ning võib saavutab kiirust kuni 17 sõlme. Laeval on 13 reservuaari, mis kokku mahutavad kuni 3200 m3 kala. Kala sisse- ja väljalaadimiseks reservuaaridest kasutatakse vaakumsüsteemi.

Laeva üldpikkus on 86,3 m, laius 17,6 m, kere kaal 2200 tonni. Western Baltija Shipbuilding spetsialistid paigaldasid traalerile kõik vajalikud seadmed vastavalt laeva tööde spetsifikatsioonile. Traaleri projekt on välja töötatud Norra ettevõtte Wärtsila Ship Design poolt ning ehituseaegset järelevalvet teostas klassifikatsiooniühing Det Norske Veritas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles