Staažikas trammijuht: trammijuhi amet ei ole kergete killast

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna Tallinna Linnatranspordi AS-is trammiteenuste osakonna juhataja asetäitjana töötav Mihkel Aotäht, kes on varem 16 aastat trammijuhi ametit pidanud ning olnud trammijuhtide väljaõppe instruktor, tunnistab, et trammijuhi amet ei ole sugugi kergete killast.

Tallinna trammijuhte räsinud koondamislaine Pärnu maanteel pikaks ajaks katkeva trammiliikluse tõttu saatis puhkama 23 pensioniikka jõudnud juhti.

«Praegu on 3. ja 4. liin suletud ja tänu sellele mitu juhti üleliigsed. 11 inimest õpib hetkel ümber bussijuhiks, mis leevendab personaliprobleemid. Kui ka hiljem eelseisvad renoveerimistööd annavad aimu üleliigsetest töökohtadest, siis saab lahendusena kaaluda lühendatud tööaega,» rääkis Aotäht.

Trammiteenuste osakonna juhataja asetäitja sõnul olid kõik koondatud eranditult pensioniealised. «Neil ei oleks olnud kindlasti mõtet minna bussijuhiks ümber õppima, sellepärast tehtigi koondamine, et oleks valutum. Et tööjõulistel oleks tööd.»

Koondamisteatele reageerisid staažikad trammijuhid erinevalt. «Nii ja naa. Oli neid, kellele see sobis, kuid ka neid, kes oleksid tahtnud veel edasi tööd teha.»

Trammijuhtide töökohustused teevad Aotähe hinnangul sellest ühe raskema ameti. «Tähtis on püsida väga täpselt graafikus, eksimisi selles osas endale lubada ei saa. 7,5 kuni 9,5 tundi kestavad tööpäevad keskmiselt. Libisev graafik, mis tähendab, et iga päev võib olla erinev tööpäeva algus- ja lõpuaeg. Tööpinget on selle tõttu kindlasti palju,» rääkis Aotäht ning lisas, et salgamist ei vääri ka tõik, et trammijuhtide palk on üsna kesine.

Uute trammide tulekuks esialgu veel olemasolevaid trammijuhte koolitama ei hakata. «Veel on vara. Esimene uus tramm peaks siia jõudma novembri lõpus. Ümberõpe hispaania keelest eesti keelde eeldab aga kindlasti mingit aktiivi - viit kuni kuut inimest, kes omandavad eelisjärjekorras oskused ning hiljem hakkavad omakorda välja õpetama teisi trammijuhte,» näeb Aotäht.

Edaspidi peaks aga kõik töötajad uute trammide juhtimise selgeks saama. «Ei saa ju hakata poolitama personali, et üks osa sõidab ainult uute trammidega, teised vanade Tšehhi trammidega,» arutles Aotäht.

Kuidas 3. ja 4. trammiliini asendama pandud buss nr 52 reisijatevoo teenindatud saab, on Aotähe sõnul samuti veel vara öelda.

«See sõltub liiklustihedusest. Küllap inimesed, kes enne kasutasid trammi, orienteeruvad vastavalt kas teiste bussiliinide peale või siis uue Kalevi ja Hobujaama vahel liikuva bussi peale ümber. Kahtlemata on selle bussi graafik hõredam kui kahel trammil kokku, aga täna on alles esimene päev. Vara on sellest rääkida. Kui vaja graafikut tihendada, siis küllap seda ka tehakse.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles