Tallinnas sõidab ajutiselt elektribuss

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

19.-26.veebruarini katsetab Tallinna Linnatranspordi AS Tallinna ühissõidukiliinidel Poolas valmistatud elektribussi.


Eesmärk on kindlaks teha, kuidas niisugune ühissõiduk meie liiklustingimustesse sobib. «Valisime katsetamise ajaks veebruari kui aasta kõige külmema kuu, aga niisugust ilma nagu täna ei osanud me kahjuks prognoosida,» ütles ettevõtte juhatuse esimees Enno Tamm.

Tamme sõnul on Tallinn võtnud endale eesmärgi, et elektritranspordi osakaal pealinna ühisveonduses ei tohi väheneda. Sellest lähtuvalt otsibki Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) võimalusi, kuidas asendada vanad ja oma aja ära elanud Škoda trollid lähiaastatel uute ja keskkonnasõbralike ühissõidukitega. Üks võimalik variant ongi elektribussid.

Juba homme hakkab elektribuss sõitma 1. trolliliini marsruudil, siis sõidab ta paar päeva 5. trolliliinil ja seejärel proovitakse teda ka mõnel bussiliinil.

Elektribussi roolis olev 20aastase staažiga bussijuht Roman on uue sõiduriistaga väga rahul. «Manööverdamisvõime on tal parem kui tavalisel bussil ja keskkonnasõbralikkuse aspekt on ka oluline,» ütles bussijuht.

Elektribuss CS10E on valmistatud Poolas. LBus Ltd. andmetel võib buss ühe laadimisega sõita kuni 240 kilomeetrit. Kolmeukselises 10 meetri pikkuses ühissõidukis on kokku 53-58 reisijakohta (sõltuvalt variandist), millest istekohti on 24.

Buss on madalapõhjaline, varustatud kütte- ja ventilatsioonisüsteemiga, millele eriti külmade ilmade puhul annab lisajõudlust Webasto küttesüsteem. Kuus konteinerit liitium-ioonakudega paiknevad bussi tagaosas, kus on ka mootor.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles