Taavi Aas: trollid võiks asendada biogaasi tarbivate bussidega

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taavi Aas.
Taavi Aas. Foto: Andres Haabu / Postimees

Eile Kuku raadios esinenud Tallinna Linnatranspordi AS-i juht Enno Tamm rõhutas, et idee Tallinnas trolliliiklus sellisel kujul lõpetada, nagu see täna eksisteerib, on tema isiklik arvamus. Tallinna abilinnapea Taavi Aas ütles aga, et ka linn on seda meelt. Suund alternatiivide otsimisele on võetud Aasa sõnul sel põhjusel, et tänane süsteem, kus trollibuss sõltub 100 protsenti kontaktliinist, on möödunud põlvkonna lahendus.

Enno Tamm, kes eilses Kuku raadio saates rõhutas, et tegemist on tema isikliku arvamusega, rääkis põhimõtteliselt seda, millega ka linn on päri? Trollid on sellisel kujul Tallinnas minevik?

Jah, põhimõtteliselt küll. Me otsime jätkuvalt erinevaid lahendusi. Biogaas on linnale vägagi huvipakkuv. Kuigi Tallinna linnas oleks maksimaalselt võimalik biogaasil sõitma panna suurusjärgus paarkümmend bussi. Veepuhastusjaamast oleks võimalik saada biogaasi. Selle projektiga me täiesti tõsiselt tegeleme. See on ka põhjus, miks tutvume lähiajal Tartu gaasibusside kasutuselevõtu kogemusega. KIK (Keskkonnainvesteeringute keskus - toim.) on samuti väga huvitatud sellest, et biogaasi projekt käivituks. Tallinna Veel on biogaasijaam olemas, kuid see vajab täiendavaid investeeringuid. Tulevikku vaatavalt oleks see väga hea koostööprojekt.

Kui vanad Škodad liinilt kaovad, siis kuidas on tänase veeremiga - kas see kataks ära Tallinna ühistranspordikasutaja vajadused?

Mitte päris, aga peaaegu. Täpsustaksin Tallinna Linnatranspordi andmeid - trolle on meil tegelikult 77, mitte 91. 51 neist on uued ja korraga on maksimaalselt liinil 57 trolli. Uued trollid ei ole kõik korraga liinil. Teatud vahe on. Nii et päriselt uued trollid vajadust ei kata, seetõttu lisalahendusi otsimegi.

Rõhutaksin seda, et tänane keskkonnasõbralik transport areneb nii kiiresti. See lahendus, mis on täna, et trollibuss on kogu sõiduaeg sõltuvuses kontaktliinist, see on tegelikult juba eelmine elektritranspordi põlvkond. Uued lahendused tulevad peale ja meil ei ole mõtet investeerida vanadesse lahendustesse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles