Harjo: tasuline parkimine kehtestatakse vastavalt vajadusele

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Transpordiameti juhataja Andres Harjo.
Transpordiameti juhataja Andres Harjo. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul on Tallinna ja teiste linnade parkimistasude võrdlemine kohatu, sest igal linnal on oma eripära ja parkimistasud kehtestatakse vastavalt vajadusele, mitte kellegi eeskujul.


Tasulised parkimisalad moodustatakse lähtuvalt vajadusest just seal, kus probleemid on kõige tõsisemad. See, missugune on tasuline parkimisala Helsingis, Riias või Brüsselis, ei puutu üldse asjasse, Küsimus on iga linna eripäras. Erinevate linnade parkimistariife on varemgi võrreldud. Aga minu arvates on asi selles, et kui parkimistariif ei anna tulemust, ehk parkimiskohtadel ei teki piisavat liikumist, ehk ei teki rohkem võimalikult lühiajalisi parkijaid, et võimalikult rohkem inimesi saaks südalinnas või vanalinnas oma asju ajada, siis järelikult tuleb tõsta parkimistasud sellisele tasemele, kus nad hakkavad jälle efekti andma.

Näiteks nüüd, kus Tallinna südalinnas on parkimine ööpäevaringselt tasuline, peaks lõppema olukord, kus eriti neljapäeva ja reede õhtul olid kõik kohad nii tihedalt täis, et polnud võimalik kuskile oma autot jätta. Ja möödunud reede õhtul olid näiteks G. Otsa tänaval vabad parkimiskohad juba täitsa olemas.

Üks halb asi tasulise parkimise juures on muidugi see, et tasu kehtestamine või tõstmine annab suhteliselt lühiajalise efekti. Inimesed harjuvad küllaltki kiiresti. Eks nüüd vaatame, kui kaua see asi mõjub ja milliseks olukord kujuneb.

Südalinnas olid kõige suuremad probleemid just Solarise ümbruses. Alates neljapäeva või reede õhtust ei pääsenud sealkandis elavad inimesed enam oma sõidukitega oma elukohtade juurde. Kas nimetada seda nüüd ahistamiseks või hoopis kompromissiks? Kogu liikluskorraldus on üks kompromisside jada.

Võrrelda võib igasuguseid asju, aga parem oleks, kui nendel võrdlustel oleksid ka võrdsed taustsüsteemid taga. Kui mingi maks kehtestatakse tõepoolest ainult raha saamise eesmärgil, siis võib öelda, et üks linn on ahnem kui teine. Aga liikluskorraldusliku meetme puhul me ei saa erinevaid linnu võrrelda, sest igaühel on oma eripära.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles