Tallinna 2014. aasta eelarve muudatusettepanekuga korrigeeritakse maksumäärasid sõidukite parkimisel kesklinna, südalinna, vanalinna ja Pirita tsoonis, millest saadav tulu suunatakse Raepressi teatel ühissõidukijuhtide töötasu tõusuks.
Linnavalitsus: parkimisest saadav tulu läheb ühissõidukijuhtide palgatõusuks
«Südalinna tsoonis ööpäevaringse tasulise parkimise kehtestamise eesmärgiks ei ole ainult rahaline väljund, vaid ennekõike liikluskorralduslik meede, eesmärgiga vähendada parkimiskoormust südalinna tsoonis,» ütles abilinnapea Taavi Aas.
Abilinnapea sõnul asuvad südalinna tsoonis ärid ja meelelahutusasutused, mis tingib tsoonis suure parkimiskoormuse ning mis omakorda toob kaasa suure parkimiskohtade nõudluse. Südalinna tsooni parkimiskohtade hõivatus on 80-90 protsendi vahel.
«Oluliselt kasvab parkimine südalinna tsoonis pärast tasulise parkimisaja lõppu alates kella 19, kui sõidukeid pargitakse kõnniteedele ja haljasaladele. Probleemseteks kohtadeks on Rävala puiestee, Mere puiestee, Solarise keskuse ümbrus ja G. Otsa tänav. Ühe parkimiskoha tootlikkus südalinna tsoonis oli 2012. aastal ligikaudu 100 eurot kuus ja 2013. on see tõusnud 140 eurole kuus. Kehtestades südalinna tsoonis ööpäevaringse tasulise parkimise, tõuseks ühe parkimiskoha tootlikkus 200 euroni ning täiendav parkimistasu laekumine oleks 500 000 eurot aastas,» selgitas Aas.
«Muudatusettepanekuga muudetakse elanikele antava maksusoodustuse määra. Kehtiva määruse kohaselt tasub elanik sõiduki parkimise eest avalikul tasulisel parkimisalal 38,35 eurot aastas ning see määr on püsinud muutumatuna alates 2007. aastast. Muudatusettepanekuga suurendatakse elaniku parkimistasu määra 120 euroni aastas, mis on 10 eurot kuus,» lisas ta.