Festival toob Tallinna värsket kinokunsti Saksamaalt

, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Neljandat aastat järjest tutvustab Goethe Instituut Eesti publikule kõige uuemaid Saksa filme, mõni pole isegi Saksamaal veel linastunud.

Mullu öödi käed Tallinna Pimedate Ööde Filmifestivaliga ning koostöö jätkub ka sel aastal. Uus Saksa Film raames näidatakse kokku kümmet mängufilmi ning lühifilmide eriseanssi.

Viimase aja Saksa kino keskendub ühiskonnale: kriitilised ülevaated, südamlikud portreed ja tabavad kroonikad meie praegusest elust, ja see peegeldub ka festivaliprogrammis. Filme aitas välja valida Max Ophülsi Festivali kunstiline juht Philipp Bräuer Saksamaalt ja muidugi ka koostööpartner PÖFF. «Meile on tähtis, et oleks palju haakuvaid arvamusi ning kaasatud oleks nii Saksa kui ka Eesti asjatundjad,» selgitas Goethe intstituudi juhataja Eestis d.r Ralf Eppeneder.

Festivaliprogrammi avas lühifilmidest koosnev «Finsterworld – sürr maailm», mis maalib vaatajale sarkastilise pildi Saksamaast. Sel aastal on kavas ka kaks filmi, mis keskenduvad sotsiaalsete konventsioonide murdmisele. Festivali kavasse kuuluv «Vabalangemine» on intensiivne draama kahest homoseksuaalsest politseinikust ja ühiskonna ootuste dünaamikast.

Pooldokumentaalfilm «Kaks ema» seevastu keskendub kahest naisest paarile, kes mitmesuguseid bürokraatlikke, juriidilisi ning inimestevahelistest suhetest tulenevaid barjääre trotsides soovivad kunstliku viljastamise teel last saada. Palju kõneainet on tekitanud ka ainsa Saksa filmina Cannes’i filmifestivalil näidatud «Midagi halba ei saa juhtuda».

Festivali kava saab näha nende kodulehelt.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles