Liikluskorraldus Narva maanteel Loo ja Maardu vahel muutub lähipäevil

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii hakkab Loo ristmik välja nägema pärast ehitustööde lõppu 2011. aasta novembris.
Nii hakkab Loo ristmik välja nägema pärast ehitustööde lõppu 2011. aasta novembris. Foto: EA Reng

Algse plaani järgi pidi Tallinna-Narva maanteel Loo ristmiku ja Maardu vahelisel lõigul liikluskorraldus muutuma juba 30. märtsil, kuid paberiajamise venimise tõttu nihkub see mõned päevad edasi.


Maanteelõigu rekonstrueerimise peatöövõtja Merko Ehituse projektijuht Martin Kärner põhjendas viivitust liikluse ümbersuunamisel sellega, et kõik vajalikud paberid peavad täielikult korras olemas, kuna tegemist on väga tiheda liiklusega teega. Täpne kuupäev võib selguda homme.

Kärner selgitas, et rekonstrueeritaval lõigul pannakse täielikult kinni linnast väljuv suund. Liiklus suunatakse maantee teisele poolele kohe pärast Pirita jõge enne raudteeviadukti. Sõidukid peavad Narva maantee linna siseneval osal liikuma mõlemas suunas kuni Tallinna prügila ristmikuni.

Maantee ühel poolel on osal lõikudel mõlemas suunas kaks, kuid mõnes kohas vaid üks sõidurada.

«Liikluskorralduse asjatundjad tegid palju arvutusi ning nende alusel laiendasimegi olulisemates ja ohtlikumates kohtades teed, et sinna mahuks ära mõlemas suunas kaks rada,» ütles Kärner.

Uus liikluskorraldus tekitab autojuhtides algul kindlasti veidi segadust. Seetõttu on esimestel päevadel pärast ümbersuunamist liikluse reguleerijad väljas hommikust õhtuni. Edaspidi kasutatakse neid vaid tipptundidel. Kiirus on tööalas kuni 50 kilomeetrit tunnis, mõnes kohas ka 30.

Üks Postimehe lugeja ei suutnud aru saada, mis liiklus Narva maanteel suunatakse ümber just linna suunduvale poolele, kus teekate on hoopis hullem ja auklikum kui linnast väljuval suunal.

Kärner põhjendas sellist lahendust asjaoluga, et linnast väljuval teepoolel on peale vana betoonkatte ülesvõtmise tarvis teha ka mitmeid muid vajalikke ettevalmistustöid järgnevateks ehitusetappideks. Kui liiklus algul teistpidi ümber suunata, tekiksid edaspidi mitmed häirivad takistused. Kõigilt kõrvalteedelt tulevad sõidukid pääsevad endiselt Narva maanteele.

Lähipäevil algav uus liikluskorraldus Narva maanteel kehtib kuni novembrini. Selleks ajaks peab linnast väljuv sõidusuund olema niisuguses seisus, et sinna saab sõidukid peale lasta. Järgmise etapina pannakse kinni linna suunduv teepool. Kogu 6,8 kilomeetri pikkune maanteelõik peaks lõplikult valmima 2011. aasta novembris.

Tee-ehituse käigus rajatakse Narva maantee alla tunnel, kustkaudu saavad Loolt tulevad autod sõita Tallinna poole. Nii jääb ära praegune suuri ummikuid tekitav ohtlik tagasipööre. Eritasandiline ristmik tuleb ka Maardu juurde.

Rekonstrueerimise käigus ehitatakse teelõik Loost Maarduni 3,7 kilomeetri ulatuses 6-rajaliseks ning ülejäänud osas 4-rajaliseks esimese klassi nõuetele vastavaks maanteeks. Osaliselt ehitatakse ümber ka Jõelähtme ristmik. Peale selle rajatakse kaheksa kilomeetrit kergliiklusteid, kaks tunnelit ja sild jalakäijatele ning jalgratturitele, samuti 564 meetri pikkune müratõkkesein.

Ehitus läheb maksma 381 miljonit krooni, 80 protsenti sellest tuleb Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist. Ehituse peatöövõtja on Merko Ehitus. Põhiprojekteerijad olid Taani firma Cowi A/S ja AS EA Reng.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles