Tallinncity.ee vaatas pealinna valimiseelseid kulutusi ning selgus, et enesereklaamiks on kõigest osade kulutuste kokkuarvutamisel kulunud juba praegu rohkem, kui on ühe lasteaia aastaeelarve või peaaegu samapalju, kui kulus 2012 loomaaia asukate toitmiseks.
Valimiseelsed kulutused linnas: rohkem kui lasteaia aastaeelarve
Tänane Õhtuleht loetles valiku Tallinna linnavõimu valimiseelsest «menüüst», millesse kuuluvad kepikõnnikampaania (53 000 eurot), lasteaedade mänguväljakute teavituskampaania (72 000 eurot), kevadest sügisesse lükatud Lasnamäe päevad (38 000 eurot), Hiiu staadioni avamisreklaamid (6000 eurot), rahvarinde aastapäeva kontserdituur (125 000 eurot), Lasnamäe ajutise liuvälja rajamine (15 000 eurot), Ülemiste ristmiku avamisüritus (20 000 eurot), lasershowga kontsert Vabaduse väljakul (35 000 eurot).
Üksnes nende kulude kogusummaks tuleb 364 000 eurot (krooniajal räägiksime 5,7-miljonilisest kulutusest). Kui siia juurde lisada veel «Tallinn aitab!» kampaaniakulud, kõiksugu avamiste kulud, teles tehtavad linna reklaamid jne, paisuks summa tõenäoliselt kuni kahekordseks.
Internetis avalikke dokumente sirvides nähtub, et ühe juhuvaliku korras leitud Tallinna lasteaia 2013 aastaeelarve on 232 102 eurot, seega on eelpoolnimetatud arvutustest lähtuvalt valimiseelseks propagandaks kulutatud rohkem, kui läinuks maksma ühe lasteaia ülalpidamine terve aasta jooksul. Tallinna loomaaia asukate sööt läks aastal 2012 aga maksma 416 398 eurot, seega oleks propagandaraha eest loomaaia asukad peaaegu aasta otsa süüa saanud.