Tallinn hõrendab jälle bussiliine

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
NATO kohtumise ajal muutub bussi- ja trollisõitjate elu Tallinnas õudusunenäoks.
NATO kohtumise ajal muutub bussi- ja trollisõitjate elu Tallinnas õudusunenäoks. Foto: Toomas Huik

1. aprillist muutuvad sõiduplaanid kõikidel trolli- ja trammiliinidel ning paljudel bussiliinidel.


Muudatused puudutavad bussiliine nr 1A, 3, 16, 18, 19, 23, 29, 36, 44, 48, 50, 54, 55, 58, 60, 63, 67, 68, teatas Raepress. Muuhulgas jäävad ära kõik seni pärast südaööd toimunud busside väljumised.

Ühissõidukite graafikud muutusid viimati 1. märtsil, kusjuures ka siis jäi osal bussiliinidel väljumisi vähemaks.

Transpordiami varasema teate kohaselt pannakse ekspressbussiliinid 1. juunist suveks kinni. Postimees on varem kirjutanud kahtlustest, et ekspressliine sel aastal enam uuesti ei avata. Täna kinnitas abilinnapea Taavi Aasa nõunik Priit Kutser, et niisugused jutud on alusetud. «Esiteks, kõiki ekspressliine ei panda suveks kinni. Teiseks, ekspressliinide saatus pärast suve lõppu oleneb nende liinide kasutatavusest,» kinnitas Kutser.

Tallinna Autobussikoondise andmetel on transpordiamet eelmise aasta algusest kuni praeguseni muutnud bussiliinide graafikuid vähemalt 11 korda. Mõnel korral on ümber tehtud vaid ühe liini, vahel aga korraga 20-30 liini sõidugraafikud

Linnavolikogu opositsioonilise Reformierakonna fraktsiooni esimehe Remo Holsmeri sõnul on bussiliinide sõidugraafikute hõrendamine tõestuseks linnavalitsuse silmakirjalikust poliitikast.

«Miljonitesse kroonidesse ulatuva kampaania saatel toimuv sotsiaalsete töökohtade loomine käib millegi arvelt. Praegune otsus on tõestuseks, et reisisaatjate palkamine tagatakse läbi ühissõidukiliikluse ja bussijuhtide palga vähendamise,» nentis Holsmer.

«Ühistransporditeenuse kvaliteet kannatab ja selle põhjuseks on linnapea soov näidata end suure tööpuuduse vastu võitlejana. See on kahepalgeline ja näiline poliitika. Oleme korduvalt volikogus teinud ettepaneku vähendada linnaaparaadi tegevuskulusid, mis aitaks muuhulgas ära hoida ühistranspordi sõidugraafikute hõrenemise,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles