Endine piloot: ohu korral ei ole aega hädamaandumiseks paika valida

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helsingist Tallinna saabunud kaubalennuk oli sunnitud hädamaanduma Ülemiste järve jääl.
Helsingist Tallinna saabunud kaubalennuk oli sunnitud hädamaanduma Ülemiste järve jääl. Foto: Indrek Gutmann

Lennuameti lennutegevuse osakonna vaneminspektor ja endine Boeingu kapten Raivo Kask kinnitas Postimehele, et hädaolukorras ei saa piloot valida, kuhu võimalikult ohutult maanduda.

«Lennuk ei ole masin, mis liigub raudteerööbastel,» rõhutas Kask ning selgitas, et seepärast ei ole Tallinna lähedal ka selleks ette valmistatud kohti, kuhu lennukid saaksid ohutumalt hädamaandumisi sooritada.

Kask tõi näiteks, et vaid ühe töötava mootoriga oleks ka maantee sirgele lõigule ohutult maandumine väga raske.

Kase sõnul on see, et paljud lennujaamad on ehitatud veekogude lähedale samuti juhuslik ning ei ole seotud ohutusega.

Tallinna lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul on sõlmitud lepingud naaberriikide lennujaamadega juhuks, kui Tallinnas on maandumine võimatu. See on tema sõnul olukord, mida saab planeerida ning toob vaid ebameeldivusi reisijatele.

Hädamaandumise korral kinnitab ka Sakkov, et Tallinna lennujaama lähedal ei ole eelistatud paiku lennuki maha toomiseks. «Hädamaandumine toimub ikkagi kapteni otsusel ükskõik kus,» lisas Sakkov.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles