Maanteeamet laseb Rannamõisa teele panna klaaskiu lisandiga katte, mida Eestis kasutatakse esmakordselt.
Rannamõisa tee saab Eestis ainulaadse katte
Võrreldes tavalise pindamisega on klaaskiu lisandiga pinnatud kate märgatavalt vastupidavam ja pikaealisem, kuna klaaskiud tugevdab aluskatet ja moodustab tee pinnale ühtlase toeka kulumiskihi, teatas riigi maanteeamet.
Uue katte panemine algab homme Tallinna linna piirist Rannamõisa poole suunduval kuuekilomeetrisel teelõigul.
Pindamine on kõige üldisemas mõttes teekatte pinnale õhukese kaitsekihi ehitamine. Klassikalise pindamisviisi puhul liimitakse sideaine (bituumen, bituumenemulsioon) abil teekatte pinnale õhuke kivipuiste kiht (killustik).
Klaaskiu lisandiga pindamistehnoloogia puhul lisandub kiudaine kiht, milleks on klaaskiud. Klaaskiudu turustatakse poolidel oleva niidina.
Pindamise käigus keritakse klaaskiu niidid poolidelt gudronaatori (sideaine laotaja) lisaseadmesse, kus kiudaine niit lõigatakse 8-10 sentimeetri pikkusteks tükkideks ja puistatakse automaatselt koos sideainega teele selliselt, et klaaskiu tükeldatud niidid jäävad kahe bituumenikihi vahele.
Seejärel kaetakse bituumeni-klaaskiu segu killustikuga. Tehnoloogia on eriti sobiv murenenud, peente võrkpragudega deformeerunud asfaltkatte ilmastiku- ja veekindluse tõstmiseks.
Maanteeametil on kavatsus tellida klaaskiu lisandiga pindamistöid lähima kolme aasta jooksul ligikaudu 50 kilomeetrit aastas. Kui uus tehnoloogia end õigustab, võidakse hiljem tellimust suurendada.