Lasnamäe kanal saab veel ühe tunneli

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna linnapea Edgar Savisaar lubas täna, et eraldab juuni lisaeelarvest raha Lasnamäel Laagna tee all oleva Tondiraba tunneli kordategemiseks, kuna see on kiiresti arenevale piirkonnale eluliselt vajalik.


Savisaar käis täna isiklikult tutvumas Lasnamäel Laagna tee alla jäävate tunnelitega. Tegelikult on niisuguseid rajatisi vaid kaks - juba 2007. aasta sügisel jalakäijatele avatud Mustakivi ning praegu veel vaid kodutute pärusmaaks olev Tondiraba tunnel.

Mustakivist umbes pool kilomeetrit kesklinna poole jäävat Tondiraba tunnelit kasutavad praegu hulgused, kes seal vihma ja lume eest varju otsivad ning vahel ka lõket teevad. Savisaar koos kaaskonnaga sisenes küll tunnelisse kuid päris teise otsa välja ei läinud, sest mine tea, mis seal jalge alla võib jääda.

Linna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel ütles, et Tondiraba üha laienev kaubandusala vajab kindlasti Laagna tee ülekäiku. Küsimus on selles, kas võtta kasutusele Nõukogude ajal valminud tunnel või ehitada sild. Tema hinnangul kujuneb silla rajamine tõenäoliselt tunneli kordategemisest kulukamaks.

Savisaar ütles, et annab abilinnapea Taavi Aasale ülesande teha tunneli või silla rajamise majanduslik analüüs. Pärast seda saab juba projekteerimise kallale asuda ning juuni lisaeelarvest lubas linnapea Tondiraba ühenduse rajamiseks ka raha leida.

Koppel mainis, et Tondiraba tunneli kordategemine võiks aega võtta umbes paar kuud, kui vastav otsus on langetatud. Kõige hullem on see, et Nõukogude ajast ei ole säilinud mingeid ehitusdokumente. See tähendab, et tuleb teha täiendavaid mõõdistusi ning uurida vajalike kommunikatsioonide rajamist. Probleeme tekitab kindlasti seegi, et tunneli hüdroisolatsioon on viletsas seisus, vesi tilgub sisse. Raudbetoonist rajatise kandevõime peaks aga korralik olema.

Savisaar tõdes, et Tondiraba tunneli kordategemisega oleks tegelikult pidanud alustama vähemalt pool aastat tagasi, siis oleks saanud läbikäigu lahti teha koos samas kõrval aprillis valmiva Eesti suurima, Bauhausi ehituskaubamaja avamisega.

«Kui saaks need tunnelid korda, võiks ju Laagna teel autode lubatud sõidukiirust veel paarikümne kilomeetri võrra tõsta,» avaldas Savisaar oma seisukohta. «Malle Meelak (Laagna tee üks projekteerijatest - toim.) tuli ikka heale mõttele, et paekivi sisse tee rajada, see on Tallinna praegu üks paremaid ja vaheldusrikkaid magistraale.»

2007. aastal jalakäijatele avatud ja korda tehtud Mustakivi tunnelis käib praegu vilgas kauplemine, sest Lasnamäe linnaosavalitsus on sealsed kauplemispinnad rendile andnud. Linnaosavanem Kalle Klandorf selgitas eilsel ringkäigul Savisaarele, et maa-aluses käigus on tehtud parendustöid ning vett enam laest ei tilgu. Tunneli seintes võis aga ikkagi näha lõhkumise jälgi, kuigi kohapeal peaks olema videovalve.

Mustakivi tunnel siiski toimib ning enamus lasnamäelasi kasutab seda võimalust tiheda liiklusega Laagna tee ühelt poolelt teisele jõudmiseks, kuigi leidub ka selliseid inimesi, kes püüavad tee kahte sõidusuunda eraldavat traataeda maha murda ning eluga riskides otse liiklusesse tormata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles