Kaks kolmandikku autojuhtidest rikub vanalinnas liikluseeskirja

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii Nunne tänaval kui teistel vanalinna sissesõitudel on õueala märk, mis lubab autodel seal sõita vaid kiirusega 20 kilomeetrit tunnis.
Nii Nunne tänaval kui teistel vanalinna sissesõitudel on õueala märk, mis lubab autodel seal sõita vaid kiirusega 20 kilomeetrit tunnis. Foto: Toomas Huik.

Kesklinna valitsuse tellitud uuringust selgus, et kaks kolmandikku vanalinna sisenevatest autojuhtidest ületab seal lubatud sõidukiirust.


Nimelt on kogu vanalinn õueala, mis tähendab et seal tohib sõita kiirusega 20 kilomeetrit tunnis ning jalakäijatel on igal pool autode ees eesõigus.

Kesklinna valitsuse pressinõuniku Ivo Parbuse sõnul tellis linnaosavalitsus ASilt Signaal mullu septembris kiiruse mõõtmise uuringu. Kahe nädala jooksul mõõdeti Nunne tänava kaudu vanalinna sisenevate autode kiirust ning selgus, et umbes kaks kolmandikku autojuhtidest eirab õueala märki ja sõidab vanalinna sisse suurema kiirusega kui lubatud 20 km/h.

Rikkujatest umbes kahe kolmandiku tunnikiirus jääb 20 ja 30 kilomeetri vahele.

«Hommikuti on kole vaadata, kuidas vanemad toovad hommikuti oma lapsi Gustav Adolfi gümnaasiumisse. Inimestel on hommikuti kiire ja nii sõidetaksegi vanalinna sisse 50 või 60-ga, lastakse laps koolimaja väravas kähku autost välja ja vajutatakse jälle gaas põhja,» rääkis Parbus.

«Ühelt poolt needsamad vanemad sooviksid, et nende laste koolitee oleks võimalikult ohutu. Ja teiselt poolt loovad nad ise hommikuti sellise närvilise liiklusolukorra, milles võib kannatada saada mõni teine laps,»lisas ta.

Kiirusemõõtmise tulemused olid arutusel ka eelmisel nädalal Kesklinna valitsuses toimunud nõukoja koosolekul, kus arutati ka eelmise kesklinna vanema Marek Jürgensoni algatatud plaani vähendada kesklinnas lubatud sõidukiiruse ülempiiri 40 kilomeetrini tunnis.

«Inseneribüroo Stratum on uurimistöös põhjendanud piirkiiruse langetamise vajadust ning pakkunud kolm varianti, millises ulatuses sellele minna. Linna transpordiamet on teemaga kursis ning avaldanud oma eelistused, kuidas kiirusepiirangut praktikas rakendada. Nüüd soovime teema veelkord spetsialistidega läbi arutada, viies seejärel küsimuse seisukoha võtmiseks laiale ringile, ehk siis linnaosa elanike ning seltsingute ümarlauale,» selgitas Kesklinna vanem Aini Härm Raepressi vahendusel edasisi plaane.

Parbuse sõnul ei taha linnaosavalitsus kiirustades liikluskorraldust muutma hakata. Kõigepealt kutsutakse kokku liiklusteemaline ümarlaud, kuhu kaasatakse kesklinnaga seotud ettevõtjad, elanikud ja kodanikeühendused. See saab teoks ilmselt veebruari lõpus ning enne piirkiiruse langetamist lastakse avalikkusel selle mõttega harjuda ja selgitatakse selle sammu vajalikkust põhjalikult.

«Ega meie eesmärk ei ole kellegi sõidurõõmu pärssida. Eesmärk on see, et oleks tagatud jalakäijate ja teiste liiklejate ohutus. Ka 50-kilomeetrise kiirusepiirangu vastu sõditi alguses kõvasti, aga nüüd ei kujuta hästi ettegi, et näiteks kesklinnas võiks kiiremini sõita,» lausus Parbus.

Liiklusprobleeme arutav spetsialistidest ja ametnikest koosnev nõukoda koguneb järgmisele töökoosolekule sel teisipäeval.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles