Russalka ristmikule ilmselt tunnelit ei tule

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Spetsialistide hinnangul on kogu piirkond Russalkast Balti jaamani liikluses problemaatiline.
Spetsialistide hinnangul on kogu piirkond Russalkast Balti jaamani liikluses problemaatiline. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tallinna linnavalitsus tahab Russalka ristmiku ümberehitamise hinda alla saada sellega, et esialgu kavandatud tunnel ära jätta ning otsida uus odavam lahendus.


Tallinna abilinnapea Deniss Boroditši sõnul kujuneks eelhinnangu järgi Russalka ristmiku ümberehitamise hinnaks 800 - 900 miljonit krooni, millele lisanduks veel umbes 100 miljonit maade väljaostmiseks.

«Kui riik on varem lubanud panna 500 miljonit, siis linnal ei ole mingit võimalust oma poolt lisada teist samapalju,» kinnitas Boroditš.

Seetõttu töötavadki linnaplaneerijad praegu teise lahenduse kallal, mis võimaldaks loobuda esialgu kavandatud tunnelist. Nimelt on tunnel kogu projekti kõige kallim osa ja läheks maksma rohkem kui 300 miljonit krooni.

Uus lahendus läheks esialgsel hinnnagul maksma umbes 500 miljonit krooni, millele lisanduks maade väljaostmise raha. Maade puhul kujuneb Boroditši sõnul võtmeküsimuseks Tallinna Sadam. Kui linn saaks sadamale kuuluvad krundid kätte kas väga soodsa hinnaga või isegi tasuta, langeks ristmiku ümberehitamise maksumus veelgi.

«Asjadele tuleb läheneda mõistlikult,» selgitas Boroditš. «Kui on olemas kaks lahendust, neist üks maksab miljard ja teine 500 miljonit krooni, sisu on aga suures osas sama, siis on otstarbekas natuke projekti muuta ning kasutada odavamat varianti. Igal juhul on Russalka ristmik linnale oluline rajatis.»

Russalka ristmiku ehitamist tuleks Boroditši sõnul rahastada samamoodi kui Ülemiste liiklussõlme uuendamist, seega euroraha toel, kuna mõlema rajatise eesmärk on ühesugune.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles