Valimisvalvur: Edgari kohviku reklaam võib olla varjatud valimisreklaam

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edgari kohviku kuulutus Rahvusraamatukogu ees.
Edgari kohviku kuulutus Rahvusraamatukogu ees. Foto: Mihkel Maripuu

Valimiste hea tava valvur Juhan Kivirähk leiab, et Edgari kohviku reklaami näol võib tegemist olla varjatud valimisreklaamiga.


Sel nädalal ilmusid Tallinna linnapilti välireklaamid kirjaga «Edgari kohvik töötab!». Kirjatüüp ja roheline värv on täpselt samad, mis Keskerakonna valimisplakatitel. Valimistest pole kohviku plakatil juttu, kuid valimisvalvuri valvsust sellega ei uinuta.

«Küllap oleks mõistlik linnavalitsusest ja Keskerakonnast küsida, kes on see salapärane Edgar, kes Harjumäel saiu küpsetab. Kui osutub tõeks põhjendatud kahtlus, et tegemist on linnapea endaga, siis on kahtlemata tegemist varjatud valimisreklaamiga – kandideerib ju Edgar Savisaar taas linnapeaks, mitte kõlakoja peakondiitriks,» ütles Kivirähk.

Ta meenutas, et samanimeline kohvik tegutses ka eelmiste, riigikogu valimiste eel, mistõttu enamik linlastest teab, et tegemist on valimiseelseks kihutustööks mõeldud paigaga. «Tõenäoliselt see plakat aga seaduse mõttes valimisreklaami reeglite rikkumiseks ei kvalifitseeru,» arvas Kivirähk.
Ta lisas samas, et tema isiklikult peab välireklaami keeldu valimiste eelsel perioodil üsna rumalaks reegliks. «Palju mõistlikum oleks seada sisse piirangud valimisreklaami suurusele ja/või mahule. Kandidaatidel võiks ju siiski olla mingi mõistlik võimalus lisaks tele-, raadio- ja ajalehereklaamile kutsuda valijaid valimiste-eelsetele kohtumistele ka avalikus ruumis esitatava info abil,» leidis valimisvalvur.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles