Kaubanduskoda: äridele ja restoranidele on müügimaks valusaks koormuseks

Urmas Seaver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Müügimaks ähvardab pealinna ärides hindu tõsta.
Müügimaks ähvardab pealinna ärides hindu tõsta. Foto: Toomas Huik

Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise- ja õigusosakonna juhataja Mait Paltsi hinnangul kujuneb pealinna plaanitav müügimaks Tallinna äridele ja toitlustusfirmadele suureks koormuseks.

«Müügimaks on üks võimalikest kohalikest maksudest, mille kehtestamine Eestis on seni olnud äärmiselt erandlik,» sõnas Palts. «Puudutaks uus maks aga otseselt kõiki Tallinna territooriumil tegutsevaid jaekauplejaid, teenindajaid, toitlustajaid ning nende pakutavate toodete ja teenuste tarbijaid.»

Palts tõdes, et kahtlemata on igasugune maksuliste tulude suurendamine praegusel hetkel äärmiselt negatiivne. «Jaekaupmeestele, toitlustusfirmadele ning teenindusettevõtetele, keda Tallinnas on registreeritud veidi alla 6000, tähendab uus maks loomulikult oluliselt suurenevat halduskoormust, raamatupidamis- ja kassasüsteemide ümberhäälestamist ja täiendamist,» lisas ta.

Samuti lisandub tema sõnul ettevõtetele veel täiendav aruandlus- ja deklareerimiskohustus, millega seotud kulud on Paltsi hinnangul kindlasti suured. Ta märkis, et ta linnale kaasnev uue maksu administreerimisega täiendav kulu.

«Kui kõik hinnatavad otsesed kulud (rääkimata võimalikust käibe ja töökohtade vähenemisest) kokku panna, on selge, et need kujunevad väga suureks,» leidis Palts. «Nagu iga maksumuudatuse puhul, nii ka siin, oleks vajalik eelnev põhjalik mõjude analüüs.»

Palts märkis, et uue maksu mõju eelarvelaekumistele on vaid üks väikene osa kogu maksuga seotud mõjudest. Ta lisas, et analüüs annaks võimaluse võrrelda eeldatavaid tulusid ja kulusid ning näitaks, kas ja kui palju tulu üldse on.

«Proportsionaalselt võib uuest maksust suurem negatiivne mõju avalduda ilmselt väiksematele ettevõtetele, keda aga jaekaubandus- teenindus- ning toitlustussektoris ongi enamuses,» ütles Palts. «Kindlasti ei too ühegi sarnase maksu kehtestamine kaasa kauplejate arvu kasvu või laiemalt ettevõtlusaktiivsuse suurenemist. Pigem ikka vastupidi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles