Paldiski maanteel paigaldatakse ühissõidukiraja ja teiste sõiduradade vahele nii betoontõkked kui vertikaalsed sinivalged teetähised ehk «jonnipunnid».
Tallinn kaitseb ühissõidukiradu terase ja betooniga
Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Vello Lõugase sõnul on tegemist järjekordse katsega jätta ühissõidukirajad ühissõidukite kasutusse. Ta tõdes, et teemärgistusest Tallinna autojuhtidele ei piisa.
Nüüd paigaldatakse Paldiski maanteele mitmesse kohta sõiduradade vahele kollased betoontõkked ehk «pätsikesed» ja nende vahele sinised liigendil tähispostid ehk «jonnipunnid».
«Kahjuks me seda kuidagi teistmoodi teha ei saa, sest triibulistest hoiatuspostidest ehk «jonnipunnidest», mis annavad järgi, kui auto neist üle sõidab, enam ei piisa. Seekord on «jonnipunnid» lihtsalt tähistuseks, et nendel kohtadel on teetõke olemas. Mõlemal pool kollast betoontõket on veel jooned, nii et tõkked peaksid autojuhtide jaoks hästi nähtavad olema,» ütles Lõugas.
Praegu on tõkked paigaldatud Paldiski maantee-Endla tänava linna siseneval suunal Humala ja Pirni peatuste lähedale ning Endla tänavale mõlemale poole Mooni tänava ristmikku. «Ja siis paigaldatakse need veel kõige olulisema koha, Endla tänava ja Sõpruse puiestee ristmiku juurde ning Endla ja Koidu tänavate ristmiku juurde. Siis peaks selle projekti raames aitama,» arvas liikluskorraldaja.
Tõkked paigaldatakse ühissõidukipeatuste ja STOP- joonte juurde, kus on fooriga teeületuskoht või ristmik. «Tallinna liikluskorralduse prioriteedid on kergliiklus ja ühistransport ning ühistranspordile eelise andmiseks kergematest vahenditest ei piisa,» tõdes Lõugas.
Sõiduradade eraldusi paigaldava ASi Signaali juhatuse esimehe Ats Tamme sõnul pannakse Paldiski maanteele maha 300 betoonist «pätsikest» ja nende vahele sada «jonnipunni». Samuti on transpordiamet tellinud Signaalilt Paldiski maanteel eraldatavale ühissõidukirajale täiendava märgistuse, et ka kõige juhmim roolikeeraja taipaks, et ühissõidukirada on mõeldud ühissõidukitele.