Vesse peatus on jätkuvalt ohtlik

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vesse rongipeatus.
Vesse rongipeatus. Foto: Toomas Huik.

Rongiga Tallinna saabuvad inimesed olid harjunud Vesse peatuses väljudes otse üle raudteerööbaste sammuma, et Lasnamäele tööle minna, kuid nüüd takistab neid seda tegemast kõrge metallaed.


Eesti Raudtee lasi metalltara paigaldada alles üsna hiljuti. Vesse rongipeatus jääb nimelt Ülemiste kaubajaama maa-alale ning raudteelased ei saanud enam pealt vaadata, kuidas inimesed üle rööbaste tormates oma elu ohtu seavad.

Niisugune ümberkorraldus tegi aga tigedaks inimesed, kes hommikuti rongiga Tallinna tulevad ning Lasnamäele tööle suunduvad. Otse üle raudtee oli sinna lühike tee. Nüüd peavad nad hoopis Suur-Sõjamäe tänavale 65. liini bussile tormama, et mõned peatusevahed sõita. Pealegi peab neil olema bussipilet.

Aegviidu - Tallinn elektrirongi Vesse peatusse jõudmise ning bussi Orto peatusest väljumise vahele jäävad vaid mõned loetud minutid. Kui tööleruttajad bussile ei jõua, peavad nad järgmist ühissõidukit ootama vähemalt pool tundi.

Vesse rongipeatusest Orto bussipeatuseni viib enam-vähem korralik kruusatee, kuid see teeb ringi sisse, mistõttu on inimesed trampinud võssa otseraja. Pimedas ja halva ilmaga on aga läbi võsa minek üpris ebameeldiv ja isegi ohtlik.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase kinnitas, et kaubajaam ei ole inimestele käimiseks. Seetõttu jääb metallaed igal juhul alles. Ta lisas, et viimasel ajal on üle rööbaste tormavaid inimesi küll vähemaks jäänud, kuid päris ära pole nad kadunud.

Glase sõnul on raudteelased põhimõtteliselt nõus Vesse jaamast Suur-Sõjamäe tänavale minevat võsarada korrastama ning killustikuga katma. Teine võimalus on rongide sõidugraafikut veidi muuta, kuid vastava ettepaneku peab Eesti Raudteele kui rööbastee omanikule tegema Elektriraudtee.

Elektriraudtee juhatuse liige Kuldar Väärsi kinnitas, et ta on kohtunud Tallinna transpordiameti juhtidega, et ühtlustada rongide ning 65. liini busside sõidugraafikuid. Ühe variandina nimetas ta ka õnnetu Vesse peatuse nihutamist veidi linna poole. Seda ei pea aga eriti tõenäoliseks just raudteejuhid, sest Ülemiste kaubajaam laieneb ning võib tulevikus kujuneda konteinervedude terminaliks.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo ütles, et 65. liini busside sõidugraafiku muutmine ei ole niisama lihtne. Nimelt ei saa buss lennujaamas praegusest kauem seista, et jõuda Orto peatusse veidi hiljem. Asi on selles, et lennujaama perroonil ehk otse hoone ees on ruumi vähe ning buss segaks seal teisi sõidukeid.

Harjo sõnul sõidab hommikuti palju inimesi Lasnamäelt tööle Ülemiste City linnakusse. Kui bussigraafikut hilisemaks nihutada, siis ei oleks see nende jaoks päris õiglane. Lennujaama poolt Lasnamäele on samal ajal sõitjaid hoopis vähem.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles