Raudteeremont Tallinna-Paldiski liinil jõuab kooliaasta alguseks lõpule

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriraudtee uus rong.
Elektriraudtee uus rong. Foto: Heiko Kruusi / Linnaleht

Viimastel aastatel Tallinna-Paldiski liinil reisirongiliiklust häirinud raudteeremont on jõudmas lõpusirgele. Tööde käigus on kapitaalselt remonditud raudtee konstruktsioon ning rekonstrueeritud kontaktvõrk.

Mullu alguse saanud projekti «Tallinna-Keila-Riisipere ja Keila-Paldiski raudtee rekonstrueerimine» eesmärgiks oli remontida kokku 46 kilomeetrit kõige ebarahuldavamas olukorras raudteid, mis on 62 protsenti läänesuunaliste peateede kogupikkusest.

Välja tuli vahetada kogu raudtee pealisehitis (rööpad-liiprid-ballast), müra vähendamiseks ja sõidumugavuse parandamiseks keevitada kokku rööpad ning uuendada ülesõidukohtade katted.

Käesolevaks hetkeks on lõplikult valminud 34 kilomeetrit raudteed Keila-Paldiski ja Vasalemma-Riisipere ning Valingu-blokkpost89 lõigul.

Tööd jätkuvad Keila-Vasalemma suunal, kus need peaksid lõpule jõudma septembri lõpuks. Rannahooaja lõppedes suletakse remondiks Klooga-Kloogaranna jaamavahe, mille valmimistähtaeg on plaanitud oktoobri lõppu.

Eelnimetatud töid tehakse kolm korda nädalas 12-tunniste liikluskatkestustega, välja arvatud Klooga-Kloogarand, kus töid teostatakse jaamavahe sulgemisega. Liikluskatkestuste planeerimisel on lähtutud rongireisijate ja raudteeäärsete elanike võimalikult vähesest häirimisest ning püütud leida optimaalseim kompromiss raudteetööde kiire teostamise ja rongiliikluse toimimise vahel.

Lõpetamisel on raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimistööd Tallinna-Keila-Paldiski ja Keila-Vasalemma raudteelõikudel, kus välitööd valmivad 31. augustiks. Hetkel toimuvad põhilised tegevused Tallinna-Balti jaama piirkonnas.

2011. aastal alustatud projekti «Elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimine» raames rekonstrueeritakse 83,9 kilomeetrit kontaktvõrku, kaks veoalajaama ning soetatakse kontaktvõrgu hooldustehnikat.

Kuna töid elektriliinidel saab ohutusnõuete kohaselt läbi viia vaid päevasel ajal ja eelnevalt vooluvõrgust pinge välja lülitades, ning tööde teostamiseks kasutatakse rööbastel liikuvaid mehhanisme, põhjustavad tööd paratamatult häireid reisirongide graafikutes.

Järve ja Keila veoalajaama rekonstrueerimine on kavandatud aastatele 2013-2014 ja seda viisil, mis rongiliiklust oluliselt ei häiri.

Mõlema infrastruktuuri rekonstrueerimise projekti eesmärgiks on raudteeliikluse ohutuse ja kvaliteedi tõstmine läbi madalama müra- ja vibratsioonitaseme, kiiruste tagamise 120 kilomeetrit tunnis reisirongidele ja 80 kilomeetrit tunnis kaubarongidele ning eelduste loomise uute Stadler Flirt elektrirongide häireteta teenindamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles