Kahe aasta pärast sõidavad 3. ja 4. liinil uue põlvkonna trammid

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Neljas trammiliin läbib kahe aasta jooksul põhjualiku uuenduskuuri.
Neljas trammiliin läbib kahe aasta jooksul põhjualiku uuenduskuuri. Foto: Mihkel Maripuu

4. trammiliini rekonstrueerimistööd algavad sellega, et pannakse maha rööpad Majaka tänavalt üle Peterburi tee endise lihakombinaadi territooriumile.


«See objekt tehakse suurest hankest eraldi, sest me tahtsime kindlasti lõpetada siin tööd selleks ajaks, kui kogu Ülemiste liiklussõlm on valmis. Et pärast seda ei oleks sellel suunal enam mingeid töid,» selgitas abilinnapea Taavi Aas.

Rekonstrueerimise esimene etapp ongi üleminek Peterburi teest. Aastaks 2015 teeb tramm tagasipöörde endise lihakombinaadi territooriumil, kuhu peaks kerkima Pro Kapitali kavandatav kaubanduskeskus.

«Perspektiivis ja vastavalt hea tahte kokkuleppele, mis peaks sõlmitama Tallinna linna ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel, on järgmisel Euroopa Liidu rahastamisperioodil võimalik pikendada trammiteed kuni lennujaamani. See on oluline esiteks sellepärast, et luua mugav ühistranspordiühendus lennujaamaga. Teiseks aga areneb Ülemiste City väga kiiresti ja ka sinna on vaja korralikku ühistranspordiühendust,» rääkis abilinnapea.

Neljandast trammiliinist rekonstrueeritakse järgmisel aastal see osa, mis on suunaga Tondile ja aastal 2015 remonditakse kesklinnast Peterburi tee poole tulev osa. Aasa sõnul on trammitee kesklinnas suures osas juba praegu betoonalusel, nii et kuni Vabaduse väljakuni pole seal vaja mingeid töid teha.

«Me oleme nimetanud seda projekti neljanda trammiliini rekonstrueerimiseks, kuigi tegelikult ka kolmas liin kesklinnast kuni Kadrioruni on juba betoonpõhjal, nii et ka seal saavad uued trammid sõita, seal tuleb vaid elektriosa ümber ehitada. Nii et aastal 2015, kui tööd on lõppenud, peaks olema võimalik sõita kolmandal ja neljandal liinil täies ulatuses uute trammidega. Ja 2015. aasta lõpus peaksid ka kõik uued trammid kohal olema,» lubas abilinnapea.

Trammitee tuleb Aasa sõnul ümber ehitada sellepärast, et uued trammid on oluliselt raskemad ja seetõttu tuleb trammitee panna betoonpõhjale. Kuna trammid vajavad ka suuremaid elektrivõimsusi, siis tuleb ka liinide elektrisüsteemis ümberehitusi teha.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles