Lugejad: jootraha on tänu hea teeninduse eest

Kertu Kula
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Vaatamata kõrgetele restoranihindadele arvavad paljud lugejaid, et jootraha jätmine on kena komme ning lauateenindusega kohtades teenindajate viisakuse ja püüdlikkuse eest umbes 10 protsenti lõpparvest jätta on igati mõistlik.

Tallinncity küsis lugejatelt arvamust jootraha jätmise harjumuste kohta pealinna söögi- ja meelelahutuskohtades. Enamik lugejaid leiab, et hea klienditeenindus on kiitmist väärt ja hea teeninduse ja meeldivad olekuga teenindajale pole kahju oma kiitust jootrahas väljendada. Küsitlusele vastanuist rohkem kui pooled  ehk 52.2 protsenti teatasid, et annavad jootraha sõltuvalt teeninduse kvaliteedist ning 13,6 protsenti vastanuist annab oma sõnul alati jootraha.

Jootraha toob lauateenindus

Lugeja Peetri sõnul annab ta tavaliselt jootrahaks euro või paar. «Väga mühakatele ja ülbetele muidugi ei anna, aga üldiselt ikka, kui teenindaja vähegi püüdlikkust ja viisakust üles näitab, muidugi ainult lauateenindusega kohtades, letiteeninduses mitte,» märkis ta ja lisas, et annab alati vähemalt 10 protsenti arvest ja tavaliselt isegi rohkem.

«Mina jätan tihtipeale jootraha just toidust olenevalt. Kui toit on kehv, ei jäta midagi, kui toit hea ja teenindus hea, siis summast 20-25 protsenti. Kui toit hea, aga teenindus kehv, siis kuskil 5-10 protsenti lõpparvest,» märgib lugeja.

«Eelkõige sõltub teenindusest, aga hea toidu eest kukub ikka paarkümmend protsenti isegi olematu teenindusega, hea teenindus pluss hea toit võib tähendada isegi kuni 100 protsenti jootraha,» kirjutas lugeja Andrei.

Helde käega isiklikku kiitust ka köögile

Suurema osa lugejate sõnul peaks jootraha minema personaalselt teenindajale ning kuna köögitoimkonna palk on suurem, siis peaks tippi jättes kindlasti ära mainima, kui suur osa jootrahast soovitakse jätta köögile.

«Jootraha peaks olema kindlasti personaalne, kuid ise olen väga maitsva toidu korral alati jootraha andes öelnud, et kiitke kokka, eks siis ettekandja ise teab, kas teeb kokaga pooleks või pistab omale tasku.,» märgib lugeja.

«Ütlen alati teenindajale, kui toit on hea, et pool tipist on kokale. Olen ka öelnud, et see on kõik sulle, kokale ma ei annaks sentigi. Kuid vähegi normaalse teeninduse ja toidu puhul ma annan ikka kuskil 10 protsenti arvest,» kirjutas lugeja.

«Pooldan seda, et jootraha läheks konkreetsele teenindajale, samas enamasti see jaotatakse kollektiivi vahel laiali, kui arve läheb alla 10 euro maksma, siis mul on piinlik alla 1 euro jätta,» sõnas Tallinncity lugeja.

 

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles