Tallinn juurutab eakate kodujälgimissüsteemi

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eestis kasutavad eakad praegu näiteks ka paanikanuppe, mille abil saab häda korral abi kutsuda.
Eestis kasutavad eakad praegu näiteks ka paanikanuppe, mille abil saab häda korral abi kutsuda. Foto: Liis Treimann/Postimees

Tallinna linnavalitsus saadab volikogule otsuse eelnõu osalemaks Euroopa Komisjoni kommunikatsioonivõrkude toetusprogrammi välisprojektis eesmärgiga töötada välja ja juurutada krooniliste haigustega eakate universaalne veebipõhine kodujälgimissüsteem.

Tallinna linnavalitsus otsustas esitada Tallinna linnavolikogule otsuse eelnõu «Osalemine Euroopa Komisjoni kommunikatsioonivõrkude, sisu ja tehnoloogia peadirektoraadi info- ja sidetehnoloogia poliitika toetusprogrammi välisprojektis «Tallinna eakate kodujälgimisprojekt SmartCare» ning nõustuda selle oma-, lisa- ja sildfinantseerimisega, andes volituse Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuameti juhatajale.

Projekt on laiaulatuslik, osaleb 42 partnerit 22 Euroopa Liidu regioonist. Eestit esindab Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuamet koos Ida-Tallinna Keskhaiglaga.

Projekti üldine eesmärk on välja töötada ja juurutada krooniliste haigustega eakate universaalne veebipõhine kodujälgimissüsteem, mille maksumus ei ületa 30 eurot inimese kohta kuus.

Kogu Euroopas otsitakse kuluefektiivseid infotehnoloogilisi lahendusi, mille baasil oleks võimalik osutada kombineeritud sotsiaal- ja tervishoiuteenuseid. Projekti üheks eesmärgiks Tallinnas on luua kodujälgimissüsteem.

Projekti sihtrühm on toetust vajavad eakad, kes krooniliste haiguste tõttu (nt insult, südamepuudulikkus, krooniline obstruktiivne kopsuhaigus ja diabeet) vajavad lisaks sotsiaalteenustele ka tervishoiuteenuseid. Sihtrühma suurus Tallinnas on kuni 20 000 inimest, kellest projekti kaasatakse 100 inimest.

Projekti partner ITK on osalenud kodujälgimisprojektis Dreaming, kus katsetati edukalt krooniliste haigustega eakate patsientide (diabeet, südamehäire, krooniline obstruktiivne kopsuhaigus) kodujälgimist kolme aasta jooksul.

Sotsiaal- ja tervishoiuametil on häirenuputeenuse korraldamise kogemus. Projekti käigus töötatakse välja infotehnoloogiline platvorm, mis võimaldab seirata nii tervishoiu- kui ka sotsiaalteenuste kasutajaid ja teenuseosutajatel infot vahetada. Tallinna eakad varustatakse kergelt käsitsetava seadmega, mille abil saab suhelda koduõe või sotsiaaltöötajaga ning regulaarselt jälgida vitaalseid parameetreid.

Seade, millel on häirenupp ja kukkumisandur, saadab tulemused keskandmebaasi, kus neid näevad nii sotsiaaltöötaja, koduõde kui ka vajaduse korral raviarst. Projekti käigus selgub, kas on otstarbekam integreeritud häirenupu puhul seadmed ise soetada või maksta komplekshinda teenuseosutajale.

2013. aasta rahaline omafinantseering kaetakse riigieelarve tasandusfondist saadavatest sotsiaaltoetuste maksmise ning sotsiaalteenuste osutamise korraldamise vahenditest.

Aastatel 2014-2016 on rahaline omafinantseering kavas katta vastavalt linnaeelarves sotsiaalvalve teenuse ja riigieelarve tasandusfondist saadavate sotsiaaltoetuste maksmise ning sotsiaalteenuste osutamise korraldamise vahendite arvelt paigutades vajalikud summad ümber eelarvepositsioonile välisrahastusega projekt SmartCare.

Kokku on projektil 42 osalejat,  juhtpartner on Itaaliast, Trieste regioonist.

Projekti hoidja on Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuamet ning volitus projekti dokumentide allkirjastamiseks antakse ameti juhatajale.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles