Tallinn nõuab kohtus valitsuselt kütuseaktsiisi raha

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Kalevi peatreener Kalle Klandorf.
Tallinna Kalevi peatreener Kalle Klandorf. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Tallinna linn esitas 14. märtsil halduskohtule kaebuse kohalike teede hoiuks eraldatava raha jaotust reguleeriva valitsuse korralduse tühistamiseks, eile otsustas kohus kaebuse menetlusse võtta.


Kohus tunnistas vastustajaks vabariigi valitsuse ja kohustas viimast esitama omapoolse vastuse hiljemalt 27. maiks. Teede-ehitust ja –remonti kureeriva Tallinna abilinnapea Kalle Klandorfi sõnul on tegemist pretsedenti loova vaidlusega, kuna varem ei ole ükski kohalik omavalitsus teehoiu vahendite jaotamist kohtus vaidlustanud.

«Vaidlustatud korraldusega eraldati meile 2,9 miljonit eurot. Meie arvame, et see on ebamõistlikult väike summa, arvestades Tallinna suurust ja linna läbivat transiitliiklust.
Sellele lisaks avas riik meetme, mis oli mõeldud nendele kohtadele, kus on sadamad ja mida läbib suure transiit. Me küsisime ka sealt raha, aga meile ei antud,» ütles Klandorf Postimehele.

Vaidlus käib abilinnapea sõnul selle üle, et kohalikele omavalitsustele antakse ainult 30 miljonit eurot kütuseaktsiisi raha, kuigi kohalike omavalitsuste teed moodustavad kõikidest Eesti teedest vähemalt 40 protsenti. «Nii et omavalitsused saavad 318 miljonist eurost kütuseaktsiisi rahast ikka suhteliselt väikese osa. Seadus nõuab, et laekunud kütuseaktsiisist eraldataks 75 protsenti teeremondiks, aga kohalikud omavalitsused saavad sealt alla kümne protsendi,» selgitas Klandorf.

Ta lisas, et maanteeamet korraldas hiljuti konverentsi, kus esines ka Indrek Neivelt, kelle arvates peaks Tallinn saama kütuseaktsiisist vähemalt 50 miljonit eurot aastas. Majandusministeeriumi ja maanteeameti spetsialistid on Klandorfi sõnul arvanud, et aastas oleks vaja umbes 30-35 miljonit eurot ja seda vähemalt viie aasta jooksul. Siis saaksid Tallinna teed korda.

Halduskohus arutab seekord ainult Tallinna linna kaebust, sest teised kohalikud omavalitsused jäid kaebuse esitamisega hiljaks. Ka pealinn esitas oma kaebuse küllaltki viimasel hetkel. «Tegelikult on häda selles, et paljudel kohalikel omavalitsustel ei ole lihtsalt võimekust sellistes küsimustes enda eest seista. Meil on see võimekus olemas, meil on head juristid ja me saame tegeleda selliste asjadega, mis meie arvates ei ole õiglased,» lausus Klandorf.

Majandusministeeriumist on varem Postimehele öeldud, et vähemalt Tallinn on teeremondi alarahastatuses ise süüdi. «See on puhtalt kohaliku omavalitsuse valikute ja prioriteetide seadmise küsimus, kas pakkuda linlastele näiteks tasuta ühistransporti ja tekitada sellega oma eelarvesse suurusjärgus 20 miljoni euro suurune puudujääk või siiski piletirahast laekuvast tulust muuhulgas rahastada ka teehoidu,» on majandusministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda varem Postimehele öelnud.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles