Raudteetaristu uuendustööd on rongiga reisijate hulka vähendanud

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriraudtee uued rongid hakkavad sõitma saabuval suvel.
Elektriraudtee uued rongid hakkavad sõitma saabuval suvel. Foto: Mihkel Maripuu

Elektriraudtee AS rongidega sõideti 2013. aasta I kvartalis ligi 507 tuhandel korral. Võrreldes 2012. aasta sama perioodiga langes sõitjate arv 25,2 protsenti.

2013. aasta I kvartali piletitulu oli 0,47 miljonit eurot. 2012. aasta sama perioodiga langes piletitulu 18,9 protsenti.

«Käesoleva aasta I kvartali langus on tulenenud Eesti Raudtee poolt juhitavatest raudtee renoveerimistöödest,» sõnas Elektriraudtee müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste.

«Kui eelmise aasta samal perioodil said kõik meie rongid põhiplaani järgi sõita, siis sel aastal on sõiduplaanimuudatused kestnud juba aasta algusest saadik,» selgitas Kaareste. Samuti on mahukate renoveerimistööde tõttu Kaareste sõnul asendatud ligi pooled läänesuuna väljumised bussidega.

«Usume, et Eesti Raudtee poolt tehtavate remonttööde lõppemisel käesoleva aasta III kvartalis ning uute rongide liinile tulekul pöördub senine langus kiirele tõusule,» sõnas Kaareste.

Käesoleva aasta I kvartalis laiendas Elektriraudtee oma pakutavate päeva- ja kuupiletite valikut ka Tallinna Ühiskaardile. «Nüüdsest on võimalik kõiki seni ID-kaardile soetatud tooteid osta Tallinna Ühiskaardile,» sõnas Kaareste. Tema sõnul saab päevapiletit osta internetis, läbi www.pilet.ee veebilehe kui ka rongis, kasutades selleks mobiiltelefoni.

Lisaks on edukalt kulgenud Elektriraudtee uute reisirongide katsesõidud. Rohkem infot katsesõitude sisust leiab aadressilt uus.elektriraudtee.ee. Elektriraudtee läbiviidava hanke tulemusel tarnib Stadler Bussnang AG Elektriraudteele kuus neljavagunilist ja kaksteist kolmevagunilist elektrirongi.

Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile Stadler Bussnang AG-lt kuus kahevagunilist, kuus neljavagunilist ning kaheksa kolmevagunilist diiselrongi.

Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Hangitavad elektri- ja diiselrongid jäävad Elektriraudtee AS omandisse ning ettevõte teostab rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos. Elektrirongide soetamist finantseerib 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.

Elektriraudtee AS teenindab reisijaid Tallinna-Aegviidu, Tallinna-Keila, Tallinna-Riisipere, Tallinna-Paldiski, Tallinna-Klooga-ranna ja Tallinna-Pääsküla elektrirongiliinidel. Elektriraudtee AS on 100 protsenti riigi omanduses olev ettevõte.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles