Ülemiste supervaksalist tuleb trammitee lennujaama

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülemiste supervaksalist tuleb trammitee lennujaama.
Ülemiste supervaksalist tuleb trammitee lennujaama. Foto: Repro

Tallinna Peterburi maantee äärde rajatava Pro Kapitali planeeritud kaubanduskeskust hakkab läbima Ülemiste trammiliini pikendus, mis saab teoks juba järgmise paari aasta jooksul, mil Tondi–Ülemiste trammitee uute sõidukite saabumiseks renoveeritakse.

Tallinna transpordi arengukavas, mis ulatub kaugesse tulevikku, on räägitud mitmest uuest trammiliinist – nii Mustamäele kui ka sadamasse, dokumendist ei puudu ka Lasnamäe kiirtrammi plaan.

Tallinna peaarhitekt ja linnaplaneerimise ameti juhataja asetäitja Endrik Mänd usub, et Pro Kapitali kaubanduskeskuse ehitamine lükkab käima Ülemiste City järgmised arengud.

Pro Kapitali tegevjuhi Allan Remmelkoore sõnul on Ülemistesse rajatava kaubanduskeskuse ehitusega plaanis alustada juba suve hakul. «Ehitusluba on väljastatud ja töö käib nii üürilepingute kui tehniliste projekteerimistöödega,» teatas ta.

Linn rekonstrueerib 4. trammiliini ja Männi sõnul on praeguseks jõutud põhimõttelisele kokkuleppele, et Majaka tänavat pidi pikendatakse praegust liini üle Peterburi tee ning uus liinilõik lõpeb raudtee ääres Ülemiste raudteepeatuse läheduses. Kaugemas tulevikus võiks trammiliin kulgeda raudtee alt läbi Ülemiste City Tallinna lennujaama.

Millal saab trammiliini raudtee alt läbi viia, see sõltub Tallinna peaarhitekti sõnul väga paljudest asjaoludest. «Linnal on selle projekti juures edasisi planeeringuid tehes vähem öelda, kuna projekt ei kulgeks linna maal. Tegemist on suures mahus riigi ja eramaadega,» selgitas Mänd ja lisas, et trammitee pikendus lennujaama peaks olema ka riigi huvi.

Lisaks mainis ta, et trammiliini ehitamisest lennujaamani on huvitatud ka eraisikud järjest arenevas Ülemiste Citys. «Kui linn, riik ja eraarendajad suudavad kokku leppida, siis sellest sõltub, millal on võimalik trammiteega raudtee alt läbi minna,» lausus ta.

Mänd ei soovita arengust ette kiirustada ja märkis, et praegu tuleks trammitee läbimurdest rääkida Rail Balticu kontekstis – ajal, mil Ülemistesse kujuneb suur raudteeterminal.

«Ajalises perspektiivis võiksid need arendused omavahel seotud olla – Rail Baltic, raudteeterminal ja lennujaamani kulgev trammiteelõik,» ütles ta ja lisas, et varem on räägitud Rail Balticu ehitusest aastatel 2020–2022.

Kuid Tallinna peaarhitekti arvates ei tohiks trammiteede planeerimine sellega pidurduda. «Lennujaam on ühelt poolt oluline, aga samasugune lahendus tuleks leida ka teisele poole – ehk trammivõrgustikku tuleks lülitada ka Tallinna sadam,» märkis ta.

Mõlemad projektid on olnud arutlusel Euroopa Liidu raha kaasamise juures, mis viitab riigi ja linna koostööle selles valdkonnas.

«Projektid on leidnud mõlemapoolset tuge ja kui nüüd järgmisest rahastusperioodist on võimalik sinna ka rahastust saada, toob see ka ajaperspektiivi lähemale,» rääkis Mänd.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles