IRL: Tallinna linn töötab enda kehtestatud arengukava vastu

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaade Pirita TOP Spale ja jahisadamale. 
www.taevapiltnik.ee.
Vaade Pirita TOP Spale ja jahisadamale. www.taevapiltnik.ee. Foto: Andres Tarto.

Tehtud, aga kelle huvides? Nii tuleb küsida Tallinna Linnavalitsuse poolt volikokku kinnitamiseks saadetud detailplaneeringu kohta Pirita TOP-i kõrval, mis tänasel linnavolikogu istungil vaatamata volikogu opositsiooni ja Pirita seltside tugevale vastuseisule kinnitati.

«Arendajate ja elanike huvid on omavahel vastuolus,» ütles IRL fraktsiooni kuuluv volikogu liige Kalev Vapper.

«Regati pst 1/3/5 elamukvartali rajamine,  teisiti ju 288 korteri ehitamist nimetada ei saa, on põhimõttelises vastuolus Tallinna arengukavaga 2006-2021. Kava kinnitab sõna-sõnalt, et Pirita linnaosale tagatakse aedlinnaku ilme ja loodusliku miljöö säilimine, välistades suurte korterelamute ehitamise,» lisas Vapper ning kinnitas, et otsus on vastuolus ka Pirita linnaosa üldplaneeringuga, kus on ette nähtud mitte lubada hoonestust Pirita tee ning mere vahelisele haljasalale.

«Pirita on ja peab jääma ka tulevikus parklinnaks. Kui kõne all olev ala täis ehitada, muudab see kogu linnaosa ilmet. Tallinnas pole just palju mereäärseid alasid, mis võiksid olla kõigi linlaste ja linna külaliste ühiskasutuses, see maatükk Pirital on üks vähestest. Kas me siis tõesti ei oska sellega midagi paremat peale hakata, kui sinna korterelamud ehitada?» ütles Vapper.

«Lisaks on oluline, et mere vahetu lähedus jääks puutumata suurtest ehitistest, eriti elumajadest,» tõdes Vapper. «Rannik peab jääma vabaks ja ligipääsetavaks, seetõttu näeb IRL nimetatud kohal rannaalale sobivaid vaba aja veetmiseks mõeldud ehtisi.»

Vastuvõetud otsusega seoses ei saa märkimata jätta ka lisanduvat transpordikoormust. Detailplaneeringuga kavandatavad uued äri- ja elamispinnad toovad juurde sõidukeid ja sõitjaid niigi ülekoormatud Pirita teele. Samuti on oluline saavutada ka halduskogu ning asumiseltside nõusolek.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles