Ministeerium leidis Padriku lasteaias mitmeid puudusi

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Padriku lasteaed
Padriku lasteaed Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Haridus- ja teadusministeerium avastas Tallinna Padriku lasteaias riikliku järelevalve käigus mitmeid probleeme nii riikliku õppekava rakendamise, laste toetamise, juhtimiskvaliteedi kui nõutava ettevalmistusega õpetajate puudusega.

Ministeerium pidas üheks olulisemaks probleemiks seda, et lasteaia õppekava ei vasta koolieelse lasteasutuse riiklikule õppekavale, mis on kehtinud juba kolm aastat.

Nii puuduvad lasteaia õppekavas eeldatavad üldoskused, mitme valdkonna õppe sisu, õppe- ja kasvatustegevuse kavandamise ja korraldamisega seonduv ning kuue- kuni seitsmeaastaste laste arengu eeldatavad tulemused. Samuti pole riikliku õppekavaga kooskõlas õppe- ja kasvatustegevuste valdkonnad ning laste oskuste ja teadmiste loetelu, mille alusel hinnatakse lasteaias laste arengut, teatas ministeerium.

Lasteaias pole loodud kohustuslikku logopeedi ametikohta, viimane laste kõne uurimine toimus 2011. aasta oktoobris ja järgmine on plaanis alles märtsis. Samuti on nõutavast väiksema suurusega muusika- ja liikumisõpetaja ametikoht.

Haridus- ja teadusministeeriumi teatel selgus ka, et lasteaias oli lasteaiaõpetaja ettevalmistusega pedagooge kaks korda vähem kui teistes samalaadsetes õppeasutustes: nõutava kvalifikatsiooniga pedagooge oli lasteaias 2011/2012. õppeaastal vaid 34 protsenti.

Personaliliikuvus on lasteaias teiste sarnaste asutustega võrreldes aga pea viis korda suurem. Kuigi eelmise õppeaasta kohta vastavaid andmeid ei ole, vahetus näiteks 2010/2011. õppeaastal 63 protsenti lasteaiaõpetajatest. Lasteaias praegu töötavast 17 pedagoogist on 12 tööle tulnud viimase poolteise aasta jooksul.

Ministeeriumi teatel tekitab küsimusi ka asjaolu, et lasteaia direktor polnud enda sõnul teadlik, et lasteasutuse õppekava ei ole riikliku õppekavaga kooskõlas. Ministeeriumi hinnangul ei ole direktor kindlustanud lasteaia töö tulemuslikkust, et tagada laste mitmekülgset ja järjepidevat arengut kodu ja lasteasutuse koostöös.

«Haridus- ja teadusministeerium peab oluliseks, et lasteasutuse direktor oleks kompetentne õppe- ja kasvatustöö korraldamisel ning personalitöö juhtimisel. Lasteaia juhi tegevus peab olema suunatud probleemide lahendamisele,» märkis ministeerium, lisades, et puuduste kõrvaldamiseks tehti järelevalve õiendis mitmeid ettekirjutusi ja soovitusi.

Esmalt alustas lasteaias järelevalvet Harju maavalitsus, kuid kuna avalikkuses tekkis kahtlus, et maavanem Ülle Rajasalul olid lasteaias järelevalvetoimingute algatamist soovides mängus isiklikud huvid, otsustas ministeerium selle jaanuaris tühistada ja korraldada vastavad toimingud ekspertide abiga ise. Tänases teates heitis ministeerium maavalitsusele ette, et nad avalikustasid siiski ka enda läbi viidud järelevalve tulemused.

«Maavalitsus tegi dokumendi avalikuks riikliku järelvalve õiendi nimetuse all, aga kuna riiklik järelevalve oli tühistatud, siis poleks maavalitsus saanud sellist dokumenti sellise nimetuse all välja saata,» lisas haridus- ja teadusministeerium.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles