Taksopeatuste pärast käib tuline võitlus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taksod Tallinki hotelli ees.
Taksod Tallinki hotelli ees. Foto: Mihkel Maripuu

Aprilli algusest tohivad pealinna taksod kundesid oodata ainult vastavalt märgistatud taksopeatustes, neid peatuskohti on aga taksojuhtide liidu väitel ilmselgelt liiga vähe.




Eilsel hea taksojuhi päeval kinnitas abilinnapea Jaanus Mutli, et Tallinna kesklinna ei saa muuta taksopargiks. Peatuskohtade arvu planeerides lähtub linnavalitsus eelkõige klientide, mitte taksofirmade huvidest.

Linna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul on praegu Tallinnas sõidukikaart väljastatud 3500 taksoautole. Avalikke seisukohti on linnas ligi 200, varsti peaks lisanduma veel kokku 21 kohta linnahalli ja Kalev Spaa juures ning Vana-Lõuna tänaval.

Vastuolud teravnevad


See aga ei ole veel kõik, sest umbes 150 taksode seisukohta paikneb eramaal ehk siis hotellide, kaubanduskeskuste või muude rajatiste kõrval. Üldjuhul on need kohad omavahel ära jaganud suured taksofirmad.

«Põhimõtteliselt võivad ju eramaal kliente oodata kõik taksod, kuid selleks tuleb neil maa omanikuga kokkuleppele jõuda,» kinnitas Harjo.

Kõige rohkem vasturääkivusi linnavalitsuse ning Eesti Taksojuhtide Liidu (ETL) vahel on tekitanud linnajuhtide plaan anda pealinna kaks kõige kuumemat uut taksopeatust konkursi korras rendile.

Jutt käib Viru tänava algusest ja Suur-Karja tänava lõigust Hollywoodi klubi vahetus läheduses. Eesmärk on muuta need 24 tundi ööpäevas ladusalt toimivaks taksopeatuseks, kus nii linlastele kui ka külalistele pakutaks kõrgel tasemel taksoteenust.

Vastuolu on läinud isegi nii kaugele, et ETLi juht Lembit Poolak andis linnavalitsuse konkursi korraldamise kohtusse. Seepeale peatas Harju maakohus esmase õiguskaitse tagamiseks konkursi kuni kohtuotsuse jõustumiseni. Poolaku sõnul teeb kohus otsuse 12. mail. See aga ei pruugi veel tüli lõppu tähendada, sest kaotaja kaebab otsuse kindlasti edasi.

Läbirääkimisteni ei jõuta


Mutli sõnul ei ole ETList Tallinnale siiani olnud õiget partnerit pealinna taksonduse korrastamisel. Seetõttu on tal tekkinud idee luua omaette mittetulundusühing, mille üks asutaja oleks Tallinna linn. Sellesse MTÜsse saaksid kuuluda ka need taksojuhid, kes ei ole Poolaku juhitava liidu liikmed ja kelle huve praegu keegi ei kaitse.

«Eesti Taksojuhtide Liit koosneb ikkagi teatud huvigruppidest, kes taksonduse üldise tuleviku vastu huvi ei tunne,» kinnitas abilinnapea.

Poolak väitis lausa vastupidist. Tema sõnul ei ole Tallinna juhtidega üldse võimalik taksonduse sisulistest küsimustest rääkida. Linn soovib vaid seda, et ETL oleks kõigi ettepanekutega nõus, liidu ettepanekuid aga ei arvestatavat.

Poolaku sõnul on ETL taksojuhtide ainus ametiühing. Liit kogus hiljuti ligi 500 taksojuhi allkirja, et linnavolikogu muudaks korra, mille järgi ei tohi taksod kliente oodata väljaspool taksopeatusi. Selle pöördumisega ühines ka 17 taksofirmat, mis annavad samuti tööd ligi poolele tuhandele inimesele. Linnajuhid aga nende pöördumistega ei arvestanud.

Taksopeatused
•    Tallinnas on 200 avalikku taksode seisukohta, neist 70 kesklinnas.
•    Lähiajal lisandub 21 uut peatust.
•    Lisaks on linnas 150 eramaal asuvat seisukohta.
•    Taksoauto sõidukikaarte on väljastatud 3500.
Allikas: Tallinna transpordiamet

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles